HSB Omsorg i Sundsvall söker Verksamhetscontroller

HSB Omsorg / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HSB Omsorg i Sundsvall, Gävle, Österåker, Täby, Sollentuna eller i hela Sverige

HSB Omsorg erbjuder hemtjänst, hushållsnära tjänster och driver äldreboenden i Stockholmsregionen. Vi är en del av den kooperativa HSB-rörelsen och har arbetat med verksamheter inom äldreomsorg sedan 1993. Grundtanken i vår verksamhet är att kunden själv utformar sin omsorg och blir bemött med respekt. Våra tjänster anpassas efter våra kunders behov, önskemål och förväntningar. Vi är ett företag under stark tillväxt med 1 300 medarbetare och en årlig omsättning på över 360 Mkr. Vår värdegrund ETHOS: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan, präglar vår verksamhet.

Mer information om HSB Omsorg finner du på vår hemsida, www.hsbomsorg.se

Som verksamhetscontroller är du en av företagets viktigaste ambassadörer. Du bygger relationer med kunder, anhöriga, uppdragsgivare och medarbetare. Din uppgift är att planera och organisera arbetet i verksamheten i nära samarbete med verksamhetschefen. Du ansvarar för att följa upp dokumentera resultatet av arbetet. Allt arbete sker med utgångspunkt i företagets värdegrund ETHOS som står för engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan. I tjänsten som verksamhetscontroller har du en nyckelroll i arbetet med ekonomi och administration ute i verksamheten.

Publiceringsdatum
2014-01-09

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som verksamhetscontroller arbetar du med att genomföra och följa upp utvecklings- och förändringsarbeten samt åtgärdsplaner. Just uppföljning av effektivitet och nyckeltal är en viktig del i uppdraget. Du ser till att verksamhetens personalplanering och bemanning fungerar optimalt. Du planerar, schemalägger, fördelar och instruerar i det dagliga arbetet.
Som verksamhetscontroller ansvarar du också för det löpande ekonomiarbetet så som fakturering och granskning av leverantörsfakturor, tid- och lönerapportering. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och bistår denne i administrationen. Du arbetar i IT-system så som lönesystem och dokumentationssystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van att självständigt planera och strukturera ditt arbete och du har en ekonomisk fallenhet. Vi lägger även vikt vid din samarbetsförmåga. Du är tydlig och samtidigt flexibel i ditt arbetsätt.
Du har erfarenhet av att instruera och motivera andra i ditt uppdrag.
I tjänsten verksamhetscontroller krävs god datorvana och att du behärskar Officepaketet (Word, Excel, Outlook). Tidigare erfarenhet av att arbeta i personalplaneringssystem och tidsmätningssystem är meriterande. Erfarenhet av arbete inom omsorg är också meriterande.
Att du delar vår värdegrund ETHOS är en självklarhet.

I samband med anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.

Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail utan hänvisar din ansökan till vår externa länk.

För mer information kring tjänsten, vänligen kontakta, Verksamhetschef Elisabeth Sjölander. Telefon 072-740 89 99

Vi sköter hanteringen av denna rekrytering internt och avböjer därför extern hjälp med annonsering, urval etc.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
HSB Omsorg

Adress
HSB Omsorg
Bäckebovägen 12
85653 Sundsvall

Jobbnummer
1744645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HSB Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HSB Omsorg: