Hrbp Till Globalt Fordonsföretag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hrbp Till Globalt Fordonsföretag!" (publicerad 2017-02-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du gedigen erfarenhet av brett HR-arbete? Vill du fortsätta att utvecklas, både strategiskt och operativt samtidigt som du utmanas och tar nya kliv i din karriär? Då har vi tjänsten för dig! Adecco söker nu en erfaren HR Business Partner till vår kund inom fordonsindustrin!

Publiceringsdatum
2017-01-16

Om tjänsten
Som HR Business Partner hos vår kund kommer du att arbeta såväl operativt som strategiskt samt med ett brett spann av olika HR-frågor. Ditt arbete har sin utgångspunkt i verksamhetens behov av professionellt HR-stöd. I denna roll kan du verkligen få göra skillnad! Du kommer framförallt att vägleda och stödja ledningsgrupper och enskilda chefer i beslutsfattandet och problemlösning gällande exempelvis organisationsutveckling, förändringsarbete, kompetensutveckling och arbetsrätt. Din roll kan också innefatta att implementera nya HR-strategier, ansvara för rekrytering och driva fackliga förhandlingar. Även rehabilitering, compensation & benefits och arbetsmiljö är vanligen förkommande arbetsområden. Tillsammans med dina kollegor i HR-organisationen ser du till att ni levererar enligt företagets strategiska mål.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Ge operativt HR stöd till chefer för att nå affärsmässiga mål
• Säkerställa att HR policies, direktiv och processer inom organisationen implementeras inom organisationen
• Vägleda och stödja chefer i beslutsfattandet och problemlösning inom HR relaterade frågor såsom organisationsutveckling och förändringsarbete, rekrytering, karriärsutveckling och lönerevision.
• Försäkra att informationen i HR rapporterna är korrekt, inklusive närvaro samt bemanningsplanering
• Aktivt delta och stödja chefer i HR relaterade projekt

Uppdraget förväntas påbörjas av 1 februari 2017 och kommer initialt att pågå till 2017-06-16. För rätt person finns goda chanser för fortsättning hos vår kund samt att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vår kund. Arbetets omfattning är på heltid. Du kommer att bli anställd av Adecco och arbeta på plats hos vår kund inom fordonsindustrin med placering på Hisingen.

Om dig
Vi söker dig som har minst en kandidatexamen inom HR, business eller närliggande område eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av rollen som HRBP, inkluderat kvalificerat och brett personalarbete. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du tidigare har arbetat både operativt och strategiskt samt stöttat chefer i HR relaterade frågor i en större internationell organisation. Din förmåga att skapa och använda HR data för att fastställa rapporter och övervaka policies och riktlinjer kommer att göra dig användbar på din nya arbetsplats. Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift, är en förutsättning i denna roll. Vidare har du god kunskap i arbetsrätt så som lagar och avtal. Erfarenhet inom fordonsindustrin och finansområdet är meriterande för tjänsten.

Som person har du en positiv attityd, är proaktiv och självständig med en förmåga att kommunicera och skapa goda och professionella relationer på olika nivåer i en organisation. Som HR Business Partner är det viktigt att du har ett förtroendegivande sätt, är anpassningsbar, smidig samt strukturerad och noggrann. Du är initiativrik, har hög integritet samt en stark tilltro till din egen förmåga och vågar utmana rådande förhållningssätt. Vidare är du analytisk och har förmåga att lösa problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du har hög energinivå och kan med lätthet hantera nya situationer i en föränderlig vardag. Du arbetar på global nivå och trivs med att vara i hetluften, där du inte alltid vet vad nästa arbetsdag kommer att erbjuda. För rätt person finns det goda möjligheter till en utvecklande och utmanande framtid både hos vår kund!

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande samt minst 5 års erfarenhet inom brett HR arbete
• Erfarenhet av kvalificerat chefsstöd inom HR relaterade frågor
• Tidigare erfarenhet och förståelse av internationella miljöer
• Flytande engelska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som HR Business Partner är ett konsultuppdrag med tillsättning 1 februari 2017. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med pågår uppdraget fram till 2017-06-16 men för rätt person finns stora möjligheter till fortsättning samt att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vår kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi föredrar ansökningshandlingar på engelska!

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3264272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: