HR-support till Kongsberg Automotive AB

Ny Position I Sverige AB / Administratörsjobb / Mullsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mullsjö, Habo, Jönköping, Tidaholm, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ny Position I Sverige AB i Mullsjö, Habo, Jönköping, Tidaholm, Ulricehamn eller i hela Sverige

Kongsberg Automotive är en ledande leverantör till fordonsindustrin över hela världen. Vi utvecklar, producerar och marknadsför system och komponenter till bilar, lastbilar, bussar och off-highway fordon. Kongsberg Automotive har sitt huvudkontor i Kongsberg, Norge och har 45 enheter i 20 länder i alla världsdelar. Kongsberg Automotive, omsätter omkring en miljard EURO och har över 11 000 anställda. I Sverige har vi över 550 medarbetare i Mullsjö, Ljungsarp och Göteborg. Läs mer på www.kongsbergautomotive.com.

Som HR- support hos Kongsberg Automotive AB ansvarar du i samråd med personalchef för våra administrativa processer och system inom HR. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att du skriver anställningsavtal, sköter annonsering och hanterar ansökningar av lediga tjänster, uppdaterar befattningsbeskrivningar, är med och utvecklar nya rutiner för introduktion av nyanställda samt ansvara för introduktion av de nyanställda, sköta all administration och koordinering av rehabiliteringsärenden samt vara ett stöd för chefer i personalrelaterade frågor. Vidare kommer du att hantera andra förekommande personalrelaterade uppgifter som administration och uppföljning i närvarosystemet, rapportering av sjukfrånvaro, semesterskuld samt fungera som företagets kontaktperson mot olika leverantörer så som försäkringskassa och företagshälsovård. I rollen ingår även rapportering till företagets ekonomifunktion, gällande ekonomisk redovisning och personalstatistik. Du rapporterar till Personalchef.

Vi söker dig som har utbildning inom personal eller beteendevetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror att du har 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och meriterande är även om du har grundläggande erfarenhet/kännedom av databaserad lönehantering för kollektivanställda. Du behärskar Officepaketet och har förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är självgående, driven, initiativtagande, serviceinriktad och har lätt till skratt. Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och ser inga hinder med att arbeta mer intensivt under vissa perioder. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av specialister och ledande befattningar. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ida Samuelsson eller Helen Einarson Lundin på 036-330 09 00. Du söker tjänsten via denna sida, registrerar din CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan snarast då urval sker löpande, dock senast den 9 juni.

Publiceringsdatum
2013-05-28

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-09
Ansök till www.nyposition.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Ida Samuelsson 036-330 09 02 (Kontor) ida.samuelsson@nyposition.se

Företag
NY POSITION I SVERIGE AB

Adress
NY POSITION I SVERIGE AB
OXTORGSGATAN 3
55317 JÖNKÖPING

Kontorsadress
OXTORGSGATAN 3
JÖNKÖPING

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-330 09 00

Jobbnummer
1567360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ny Position I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ny Position I Sverige AB: