HR-strateg, inriktning kompetensutveckling
Skellefteå kommun, kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, kommunledningskontoret i Skellefteå HR Strategi och utveckling är en övergripande HR-avdelning med strategiskt ansvar för kommunens samtliga HR-processer. Avdelningen har på uppdrag av personalnämnden ansvar för att samordna och driva kommunens samlade personalpolitik.
Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad i en kommun som växer och utvecklas.
Publiceringsdatum2019-08-30ArbetsuppgifterSom HR-strateg jobbar du nära personalchef med övergripande och strategiska utvecklingsarbeten. Prioriteringar och satsningar inom HR-området görs med utgångspunkt i den fastställda kompetensförsörjningsstrategin. En viktig del i strategin är kompetensutveckling som är ditt främsta ansvarsområde. Ansvaret innebär att staka ut riktningen och leda arbetet med att utveckla och motivera Skellefteå kommuns medarbetare och chefer, så att de har rätt kompetens och förutsättningar för att möta befintliga och framtida utmaningar. I ansvaret ingår också utveckling av effektiva rutiner och system för kompetensutveckling. Du förväntas skapa och underhålla goda kontakter med interna och externa utbildningsleverantörer. Kommunens påbörjade arbete med tillitsbaserad styrning och ledning är centralt och genomsyrar ditt arbete.
En stor del av jobbet består av att arbeta i projekt, arbetsgrupper eller nätverk och att driva utvecklingsarbete enskilt eller tillsammans med andra.
KvalifikationerDu har för uppdraget relevant högskoleutbildning och har tidigare jobbat med utveckling på en strategisk nivå. Du har koll på processer som kompetensutveckling, performance management och talent management och hur de på bästa sätt utvecklas för att uppnå effekter i verksamheten. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i en större organisation.
Du brinner för att utveckla arbetssätt och processer och har intresse för digitaliseringens roll i kompetensutveckling. Som person är du driven och idérik, du har lätt för att skapa överblick och det är naturligt för dig att ha ett helhetsperspektiv. Du är van att samarbeta och har förmåga att skapa goda relationer med både interna och externa aktörer.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret är den samlade resurs som står till förfogande för kommunens centrala politiska ledning - kommunstyrelsen och personalnämnden. Förutom uppdraget mot den politiska verksamheten, har förvaltningen ett uppdrag och är en kompetensresurs för kommunchefen, kommunens ledningsgrupp, de övriga förvaltningarna och de kommunägda bolagen, för ledning och utveckling av kommunkoncernen utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Uppgiften är att vara en kompetensresurs för ledningen till att utveckla och säkerställa en välfungerande och effektiv kommunal arbetsorganisation och att initiera projekt som bidrar till utvecklingen av Skellefteå kommun som plats med kunden/medborgarna i fokus. Här samordnas också arbetet med att skapa väl fungerande demokratiska styrformer.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-09-17
Ange följande referens när du ansöker: A898668/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Lundin 0910-73 50 00
Linn Landström 0910-73 50 00
FöretagSkellefteå kommun, kommunledningskontoret
AdressSkellefteå kommun, kommunledningskontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå
KontorsadressStadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå
Jobbnummer 4851082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.