HR-strateg inriktn arbetsmiljö/ledarskapsfrågor

Polismyndigheten i Hallands län / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Hallands län i Halmstad, Varberg eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Hallands län är Sveriges sjunde största polismyndighet med 770 anställda, varav 572 poliser. Nu söker vi en vikarierande HR-strateg med inriktning mot arbetsmiljö- och ledarskapsfrågor. Du kommer att vara placerad vid staben HR inom polismyndigheten i Hallands län. Vid staben HR arbetar i dag 12 medarbetare med ansvar för bland annat rekryterings-, arbetsmiljö-, utbildnings-, personaladministrativa- och arbetsrättsliga frågor. Placeringsorten är Halmstad.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbetet kan närmast beskrivas som arbete i projektform och exempel på sådana projekt kan vara processer kring myndighetens medarbetarenkät, processer kring medarbetarpolicy, framtagande av ledarskapsstrategier. Vidare är du behjälplig att ta fram metodstöd samt se över rutiner. I arbetet driver du också myndighetens systematiska arbetsmiljöarbete (SAM), mångfaldsfrågor, intar en konsultativ roll vid riskbedömningar, är ett stöd för chefer vid skyddsronder. Du initierar och handlägger ärenden i myndighetens skyddskommitté samt är kommitténs sekreterare. Du ansvarar för att ta fram koncept och utbilda nya chefer i arbetsmiljöfrågor. Vidare handlägger du myndighetens arbetsskador och tillbud samt är Hallandspolisens representant i det nationella arbetsmiljönätverket som Rikspolisstyrelsen anordnar. Tillsammans med andra strateger och handläggare vid staben HR hjälper du till att utveckla HR-arbetet i myndigheten.

Publiceringsdatum
2011-06-27

Kravprofil för detta jobb
• Du ska ha högskoleutbildning inom personalområdet och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet.
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM).
• Erfarenhet av samordning av arbetsmiljöfrågor.
• Ditt arbetssätt bör präglas av helhetssyn, initiativrikedom, drivkraft och struktur.
• Att du har god kommunikativ förmåga och ett flexibelt arbetssätt.
• Att du har goda datorkunskaper framförallt i Excel och Word.
• Att du har god analytisk förmåga samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
God samarbetsförmåga är ett krav. En förutsättning för att lyckas i arbetet är att du har förmåga att skapa förtroende i organisationen. Det är därför viktigt att du är lyhörd, flexibel och har förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar för att driva dina arbetsuppgifter.
Du kombinerar effektivitet, engagemang och tillgänglighet i ditt arbetet genom att;
• Uppnå individuella resultat och bidra till gemensamma mål.
• Ta ansvar för din utveckling och därmed bidra till verksamhetens utveckling.
• Utbyta information och kunskap, delta i dialoger samt ge och ta emot återkoppling.
• Bidra till ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Meriterande
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom statlig myndighet.
Polismyndigheten i Halland erbjuder en attraktiv arbetsplats, ett självständigt och utvecklande arbete där du möter kvalificerade arbetsuppgifter under stort mått av eget ansvar. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och sätter värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Anställningen är ett vikariat, under ordinarie befattningshavares frånvaro.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, vilket kräver att du har svenskt medborgarskap. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariatets längd är sex mån men kommer med stor sannolikhet att förlängas i ytterligare sex månader

Ersättning
Fast lön
Lön enligt myndighetens lönestruktur

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-14
Välkommen med din intresseanmälan märkt med diarie nr AA-725-5613/11 tillsammans med personligt brev och CV/meritförteckning via post, Polismyndigheten i Hallands län, Box 1031, 301 10 Halmstad eller via e-post. Pga semestrar kommer intervjuer tidigast att ske vecka 34.
Ansökan kan skickas till e-postadress: tjansteansokan.halland@polisen.se

Kontakt
HR-chef Pernilla Bergman Tel 035-171366
Rekryterare Helena Stenfeldt Tel 035-171386
Stf HR-chef Peter Nordgaard Tel 035-171040

Facklig kontakt
OFR/P Arne Bykander Tel 0767-740695, OFR/S Margaretha Gustafsson Tel 0766-333414,
SEKO, Sven Erik Karlsson Tel 070-4184198
SACO-S Lars Johan Svensson Tel 0703-170225

Företag
Polismyndigheten i Hallands län

Adress
Polismyndigheten i Hallands län
Box 1031
30110 HALMSTAD

Kontorsadress
Norra Källegatan 3

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 995-11414
Faxnummer: 035-171318
E-postadress: polismyndigheten.halland@polisen.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten i Hallands län

Jobbnummer
972189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Hallands län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Hallands län: