HR-strateg

Skellefteå kommun, kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, kommunledningskontoret i Skellefteå

HR Strategi och utveckling är en övergripande HR-avdelning med strategiskt ansvar för organisationens samtliga HR-processer. Avdelningen har på uppdrag av personalnämnden ansvar för att samordna och driva kommunens samlade personalpolitik.

Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad i en kommun som växer och utvecklas.


Publiceringsdatum
2018-05-22

Arbetsuppgifter
Som HR-strateg jobbar du nära personalchef och har en viktig roll i kommunens HR-arbete. Du deltar i att ta fram mål och strategier inom HR-området. Med utgångspunkt i den gemensamma HR-strategin utvecklar, effektiviserar och samordnar du de övergripande HR-processerna i nära samarbete med HR-funktionerna på kommunens förvaltningar.

En stor del av jobbet består av att samarbeta i projekt, arbetsgrupper eller nätverk och att driva utvecklingsarbete tillsammans med andra. Du analyserar, ser behoven, genomför förändring och följer upp.


Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom HR samt erfarenhet av övergripande HR-arbete i en större organisation. Du har tidigare utvecklat HR-processer och är van att ha en sammanhållande roll i samarbete med andra verksamheter.

Du brinner för att utveckla arbetssätt och processer och har intresse för digitaliseringens roll i HR utveckling. Som person är du driven och idérik, du har lätt för att skapa överblick och det är naturligt för dig att ha ett helhetsperspektiv. Du samarbetar bra med andra och anpassar ditt sätt att vara efter situation samt har förmåga att skapa och underhålla relationer.

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald. Vi ser det som en tillgång om du är flerspråkig, kan teckenspråk eller har andra kulturella kompetenser som berikar vår verksamhet.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret är den samlade resurs som står till förfogande för kommunens centrala politiska ledning - kommunstyrelsen och personalnämnden. Förutom uppdraget mot den politiska verksamheten, har förvaltningen ett uppdrag och är en kompetensresurs för kommunchefen, kommunens ledningsgrupp, de övriga förvaltningarna och de kommunägda bolagen, för ledning och utveckling av kommunkoncernen utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Uppgiften är att vara en kompetensresurs för ledningen till att utveckla och säkerställa en välfungerande och effektiv kommunal arbetsorganisation och att initiera projekt som bidrar till utvecklingen av Skellefteå kommun som plats med kunden/medborgarna i fokus. Här samordnas också arbetet med att skapa väl fungerande demokratiska styrformer.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Ange följande referens när du ansöker: A786766/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Lundin 0910-73 50 00

Företag
Skellefteå kommun, kommunledningskontoret

Adress
Skellefteå kommun, kommunledningskontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå

Kontorsadress
Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå

Jobbnummer
4158546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, kommunledningskontoret: