HR-specialister med inriktning mot rekrytering

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2020-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialister med inriktning mot rekrytering" (publicerad 2021-03-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vi är en HR-funktion i framkant - en proaktiv, verksamhetsstödjande och värdeskapande HR-funktion som ska bidra till utvecklingen av Örebro kommun som en attraktiv arbetsgivare! Vi har en viktig roll i att stödja kommunens chefer så verksamheten kan erbjuda en god och kvalitativ service till medborgarna genom hela livet.

Örebro kommun söker nu HR-specialister med inriktning mot rekrytering till vårt nya Rekryteringscenter.

Publiceringsdatum
2020-04-20

Om tjänsten
Örebro kommuns kompetensförsörjning står högt på agendan. Som HR-specialist är du en viktig del av vår stödfunktion för Örebro kommuns 550 chefer. Från och med förra året arbetar vi för att införa ett rekryteringscenter där vi ger hela kommunens verksamheter ett utökat stöd vid rekrytering. Det innebär att HR håller ihop hela rekryteringsprocessen för samtliga tjänster i alla nivåer. Vi kommer också att jobba mer övergripande och strategiskt med marknadsföring av dels enskilda tjänster men även av Örebro kommun som arbetsgivare. I samma takt som vårt stöd utökas behöver vi bli fler.

Hos oss ges möjlighet att arbeta med främst rekrytering tillsammans med många kompetenta kollegor i en stor organisation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• kvalificerat stöd till chefer inom hela rekryteringsprocessen
• arbeta med frågor som rör kommunens kompetensförsörjningsarbete
• bidra till utveckling av arbetssätt och metoder utifrån din kunskap och erfarenhet

Kompetenser
• akademisk examen med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor
• erfarenhet av att driva egna rekryteringsprocesser enligt en kompetensbaserad metodik
• aktuell kunskap om gällande lagar och avtal inom personalområdet

Meriterande

• erfarenhet inom: kommunal verksamhet, employer branding, tester i samband med rekrytering, fackliga relationer

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning samt vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 4

Om arbetsplatsen

HR-avdelningen en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. HR-avdelningen ger stöd inom personal- och arbetsgivarfrågor.

Hos oss har du möjlighet att vara en del av något större, vi stöttar Örebro kommuns chefer så att de kan fokusera på att utveckla verksamheterna i Örebro kommun, allt ifrån parkskötsel till äldreomsorg och skola. Du har stora möjlighet att påverka och utveckla våra interna rutiner och arbetssätt efter våra ledord: förenkla, förnya, förbättra.

Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har stora möjlighet att styra över din arbetstid, självklart utifrån verksamhetens behov. Vi sitter just nu i fina lokaler, nära resecentrum, centralt på väster. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag för alla med en anställning längre än tre månader och förmånscykel för tillsvidareanställda medarbetare.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 4 maj.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Jobbnummer
5196001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: