HR-specialist till uppdrag i Göteborg
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-10-03Om tjänstenSom HR-specialist hos vår kund har du ett brett arbetsområde vilket innebär att du förväntas arbeta över större delen av HR-området som stöd till chefer. Det kan handla om alltifrån arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, samverkan mer mera. Du kommer som HR-specialist att arbeta med att implementera och följa upp arbetssätt men också vara lokal processledare för olika processgrupper för att säkerställa att vår kund gör det som förväntas och hålls uppdaterad om aktuell lagstiftning, arbetssätt med mera.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som HR-specialist är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt men inte senare än den 11 november. Uppdraget beräknas pågå till slutet av april 2025, med eventuell möjlighet till förlängning.
Krav för tjänsten som HR-specialist:
• Du har högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Du har dokumenterad erfarenhet från att ha drivit egna förhandlingar, rehab ärenden, omorganisationer, och agerat chefsstöd inom HR-området
• Eftersom en större del av uppdraget kommer att innefatta support/stöd i en omorganisation på en av kundens avdelningar ska du har erfarenhet från rekryteringar/intervjuer, deltagande i samverkansgrupper och protokollföring, fackliga förhandlingar samt omställning vid eventuell övertalighet kopplat till omorganisationen.
• Du har god kännedom om lagar och förordningar på området och kan kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogöra i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
• Det är meriterande ifall du har arbetat inom kommunal sektor
• Har du arbetet mycket med arbetsmiljö och omorganisation/förändring så är det meriterande
Om dig
För att lyckas och trivas i rollen som HR-specialist hos vår kund är du trygg med att ge stöd inom hela HR- området och att du har vana att navigera i arbetsrättslig lagstiftning. Du är generös med din erfarenhet, kunskap och tid. Du är även prestigelös och vill bidra till ett gott arbetsklimat.
Det läggs stor vikt vid dina personliga kompetenser där vi bland annat ser att du är lojal, lyhörd och kommunikativ. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och förmågan att engagera och motivera andra genom coachande förhållningssätt. Du lyssnar in andra människor för att förstå deras behov och perspektiv, men kan också stå för fattade beslut och kan förmedla obekväma beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du tycker om att samarbeta och samverka för att nå bästa resultat men har också förmågan att agera på egen hand utifrån vad situationer kräver. Vi ser också att du är målinriktad och driver frågor och utveckling framåt samt till avslut inom dina arbetsområden
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-15
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Enna Dedagic via Adecco 's växel 010 - 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Enna Dedagic
Jobbnummer 8935820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.