HR-specialist till rekryterings- och bemanningsenheten

Region Kronoberg / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

Är du den problemlösande och serviceinriktade person vi söker?

Rekryterings- och bemanningsenheten är en enhet med 12 medarbetare som tillsammans arbetar med nedanstående områden:

• Bemanning av intern personal
• Rekrytering av chefer, sommarvikarer, AT-läkare och timavlönad personal
• Samordning av inhyrd personal från bemanningsföretag

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".


Publiceringsdatum
2019-03-29

Arbetsuppgifter
Som HR-specialist på rekryterings- och bemanningsenheten har du en nyckelroll i att bemanna och rekrytera till regionens verksamheter.

I rollen som HR-specialist kommer du främst att arbeta med bemanning och rekrytering av timavlönad personal, men även andra uppdrag kan tillkomma.

I bemanningsarbetet samarbetar du med två bemanningsplanerare och bokar ut intern personal till regionens verksamheter när de får korttidsfrånvaro. Arbetet sker i vårt bemanningsprogram Time Care Pool där vi skickar ut SMS till våra vikarier, samt med hjälp av vår bemanningstelefon som du ansvarar för. Här är du verkligen spindeln i nätet med målet hitta lösningar och göra alla parter nöjda.

I rekryteringsarbetet får själv genomföra annonsering, urval, intervjuer, referenstagning, lönesättning och anställningsbeslut av timavlönad personal. Du rekryterar främst undersköterskor, skötare och servicepersonal i vårt rekryteringsverktyg Offentliga jobb.


Kvalifikationer
Formella kvalifikationer:
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom HR/personalområdet eller likvärdigt.

Vi söker dig som:
• Tar fram kort- och långsiktiga planer som är övergripande och realistiska.
• Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem.
• Tar kontakt med andra för att bygga nya relationer eller stärka befintliga.
• Hjälpa till att lösa kunders problem - även innan de ombeds göra det av kunden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Måndag till fredag, kontorstider Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-06-03 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning i enlighet med Region Kronobergs riktlinjer

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-19
Ange följande referens när du ansöker: RK 23/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bogholt marie.bogholt@kronoberg.se 0470- 58 73 88
Christian Stattin 0470-58 25 75

Företag
Region Kronoberg

Adress
Region Kronoberg
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Nygatan 20 35188 VÄXJÖ

Jobbnummer
4699757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg: