HR-specialist till Chefsstöd

Landstinget Sörmland / Administratörsjobb / Eskilstuna
2016-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist till Chefsstöd" (publicerad 2017-05-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

HR-staben, Landstinget Sörmland

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Landstinget Sörmlands HR-stab är en länsövergripande enhet, med kontor i Nyköping, Katrineholm och Eskilstuna. Vi söker just nu HR-specialist till enheten för chefsstöd med placeringsort Eskilstuna. Vi har verksamhet i hela länet, så resor i arbetet ingår.

HR-stabens ansvarområde omfattar hela Landstinget med undantag av de verksamheter som bedrivs i bolagsform. Medarbetarna i HR-staben är organiserade i sektioner - chef- och ledarutveckling, förhandling och lönebildning, hälsa och arbetsmiljö, kompetensförsörjning samt rekrytering och arbetsmarknad- samt en enhet för chefsstöd som främst arbetar som stöd i HR-frågor till cheferna inom hälso-och sjukvården. Teamen för chefsstöd hälso- och sjukvård leds av HR-chef med stöd av två teamledare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Varje HR-specialist arbetar främst gentemot hälso- och sjukvårdens verksamheter och rollen karakteriseras av konsultativt stöd och expertkunnande inom HR-området till verksamhetens chefer. Det kunskapsområde HR-specialisten arbetar inom är brett och spänner över rekrytering, förhandling, arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, uppföljning och analys. Dessutom kan uppdrag komma att fullgöras inom någon av sektionerna.

Din kompetens
Vi söker dig med examen från adekvat högskoleutbildning inom HR-området med arbetsrätt. Du har goda kunskaper inom de lagar och regler som finns inom HR-området. Du känner dig säker i rollen som arbetsgivarrepresentant och har ett professionellt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbetet och gärna erfarenhet av arbete med HR-frågor inom hälso- och sjukvårdsområdet.

För att lyckas i rollen krävs att du är serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann, utåtriktad och kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är trygg och stabil och har självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar på tills ärenden är avslutade och resultat uppnådda. Du är bra på att kommunicera, analysera och framföra budskap på ett tydligt sätt. Det är viktigt att du har god pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Körkort är ett krav då vi har resor inom länet.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
HR chef Ingbritt Kylberg, 070-324 53 65.
Teamledare Magnus Borg, 070-335 81 89.
Fackliga företrädare:
Vision - Lilian Andersson, 0155-24 74 77, SACO - Ann Karin Nyberg, 0155-24 53 56.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-04-10.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Publiceringsdatum
2016-03-23

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: RLLS-16-004
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
2740373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: