HR-specialist till Bemanningsenheten
Göteborgs Stad , SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.
Publiceringsdatum2019-06-14ArbetsuppgifterVi på söker en engagerad, framåt, serviceinriktad och självgående HR-specialist med ansvar av rekrytering av timvikarier för att ingå i vår Bemanningsenhet belägen på Första Långgatan. Bemanningsenheten är en viktig del av stadsdelsförvaltningens arbete. Vårt uppdrag är att hitta vikarier så att stadsdelsförvaltningens välfärdsutförande fungerar även när den ordinarie personal är frånvarande.
Som HR-specialist i Bemanningsenheten arbetar du med att rekrytera timanställda till vår vikarieverksamhet. Bemanningsenheten stöttar framgent alla förvaltningens sektorer: Äldreomsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder, Kultur och Fritid och Intern Service.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
• Läsa ansökningar/CV.
• Löpande Intervjua lämpliga kandidater.
• Säkerställa referenstagning, intyg, betyg etc.
• Uppföljning av prestation, LAS, utbildning etc.
• Informera (möten med vikarier, mässor etc.)
• Administrera (registrera, arkivera etc.).
Din arbetstid är dagtid måndag till fredag. Flextid tillämpas. För rätt person finns goda möjligheter att själv bidra till utvecklingen av arbetet och arbetsuppgifterna.
KvalifikationerDu har högskoleexamen inom personalvetarprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering vilket innebär att du självständigt ansvarar för hela rekryteringsprocessen och är van vid att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt. Du har mycket god datorvana då vi jobbar i flera olika IT-stöd. Du har erfarenhet av och goda kunskaper i arbete med LAS och arbetsrätt, samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, en god samarbetsförmåga samt är van vid att arbeta självständigt. För tjänsten är det viktigt att du är handlingskraftig, flexibel och strukturerad. Du bör också vara organiserad och systematisk i ditt sätt att arbeta.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning och/eller bemannings- eller rekryteringsarbete. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta inom någon av de sektorer som vi stöttar ser vi det meriterande.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-09-16 Tillträde 16 september 2019, eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-28
Ange följande referens när du ansöker: A886469
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarc Olofsson 076-772 32 99
FöretagGöteborgs Stad , SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs Stad , SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 4829019
Observera att sista ansökningsdag har passerat.