Hr-Specialist Till Alten

Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2021-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hr-Specialist Till Alten" (publicerad 2021-12-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Brinner du för att driva och utveckla processer samt arbeta självständigt i en bred och ansvarsfylld HR-roll? Då har vi tjänsten för dig!

ALTEN söker nu en HR-Specialist till huvudkontoret i Göteborg!

Som HR-Specialist blir du en del av ett team där ni tillsammans stöttar chefer och medarbetare i olika HR- och administrationsrelaterade frågor. Teamet består av ytterliare en HR-Specialist och tre HR-Partners placerade i Göteborg och Stockholm. Du rapporterar till vår HR Adminsitration Manager som också är placerad i Göteborg.

Vänligen notera att tjänsten är ett vikariat på ca ett års tid med start enligt överenskommelse.

Din roll
Som HR-Specialist innefattar dina arbetsuppgifter bland annat:
• Ansvar för att tillsammans med HR Manager och din HR-specialistkollega driva förändringsprocesser kopplade till avdelningens ansvarsområde
• Konsultativt stöd till chefer och medarbetare inom bland annat psykosocial arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet/mångfald, företagshälsovård, sjukskrivning och övriga personalärenden
• Ansvara för arbete med processer och policys för hälsosamtal, krishantering, alkohol/droger, kränkande särbehandling och liknande
• Fackliga förhandlingar och facklig samverkan
• Planera och genomföra utbildningar för chefer, exempelvis inom arbetsrätt och arbetsmiljö

Publiceringsdatum
2021-11-30

Profil
För att du ska komma till din rätt på bästa sätt söker vi dig som uppfyller följande profil:
• Universitets/högskoleutbildning inom HR eller liknande
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av brett och konsultativt HR-arbete
• Har tidigare erfarenhet av facklig samverkan och förhandlingar
• Har vana att driva processer och projekt
• Behärskar både engelska och svenska i såväl tal som skrift

Som person ser vi att du är serviceinriktad, självgående och relationsskapande. Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt och trivs i en roll med stort eget ansvar. För att trivas i rollen motiveras du av att arbeta i en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö.

Om ALTEN
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 37 000 anställda i 28 länder. Vi utvecklar och levererar kompetens till världsledande företag inom branscher som Automotive, Defence & Aerospace, Telecom, Energy och Life Science. Hos oss får du en dynamisk arbetsmiljö och du blir en del av en stödfunktion som är väldigt viktig för den svenska verksamheten. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag, tjänstepension och arbetstidsförkortning.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 20 december. Om du har frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Talent Acquisition & Development Manager Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alten Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alten Sverige AB (org.nr 556420-7453)

Jobbnummer
6141648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: