HR-specialist till akutcentrum och medicincentrum

Region Kronoberg, Akutcentrum / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vår stab stöttar medicincentrum och akutcentrum och består av totalt 8 medarbetare med kompetens inom områdena HR, ekonomi och administration som stödjer våra chefer i att nå goda resultat för våra invånare. Fokus i vårt arbete som stödfunktion är att verka för ett gott ledarskap och därmed gott medarbetarskap.

I staben arbetar fyra HR-specialister, och vi söker nu två nya kollegor då några av oss valt att gå vidare till nya utmaningar.

Tjänsterna riktar sig mot medicincentrum och akutcentrum och du kommer få arbeta med olika verksamheter inom dessa centrum.

Aktuella verksamheter inom medicincentrum är medicinkliniken i Växjö, infektionskliniken och gemensam vårdadministration. Verksamheterna har totalt ca 500 medarbetare med 3 verksamhetschefer och 11 avdelningschefer.

Aktuella verksamheter inom akutcentrum är akutkliniken med våra akutmottagningar, ambulansverksamheten, resursenheten, kompetensenheten samt akutgeriatriska kliniken. De har tillsammans ca 430 medarbetare med 4 verksamhetschefer och 13 avdelningschefer med verksamheter både i Ljungby och i Växjö.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Arbetsuppgifter
Du är verksamheternas närmaste HR-stöd och ingår i verksamheternas ledningsgrupper och samverkansgrupper och har där ett ansvar för att lyfta och medvetandegöra HR-frågorna.

Du ska arbeta med alla förekommande arbetsuppgifter inom området såsom rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet/mångfald och ledarskapsutveckling. Arbetssättet är huvudsakligen konsultativt men vi arbetar också med att implementera, utveckla och följa upp riktlinjer och rutiner inom hela det personalpolitiska området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från PA-programmet eller likvärdig erfarenhet samt flera års erfarenhet av självständigt HR-arbete. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper om de avtalsområden som rör kommuner och landsting.

Det som kännetecknar dig som person är:
• att du lätt skapar dig goda relationer med chefer, medarbetare och kollegor
• din goda anpassningsförmåga till chefernas och verksamheternas växlande behov
• din förmåga att självständigt kunna driva frågor
• en god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt förmedlar HR-frågorna

ÖVRIGT

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-11
Ange följande referens när du ansöker: AKC 3/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jörgen Tagesson, Centrumchef Akutcentrum 0470-58 76 82
Maria Wiltz, Centrumchef Medicincentrum 0470-58 81 04
Veronica Örkenrud, HR-samordnare 0470-58 63 11

Facklig kontakt
Fackliga kontakter nås via växeln 0470-58 80 00

Företag
Region Kronoberg, Akutcentrum

Adress
Region Kronoberg, Akutcentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Ingelstadsvägen 9 VÄXJÖ

Jobbnummer
2144916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Akutcentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum: