HR-specialist, rekrytering och kompetens till Sundbyberg

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

Vi söker en HR-specialist rekrytering och kompetens med placering vid HR-staben på Kronofogdens huvudkontor i Sundbyberg. I HR-staben ingår HR-specialister, HR-generalister och en HR-administratör och leds av HR-direktören. HR-staben ansvarar för myndighetens personalpolitik, kompetens­försörjning, förhandlings- och arbetsgivarfrågor.

Som stabsmedarbetare samordnar, utvecklar, följer upp och utvärderar du ditt arbetsområde. Arbetet är strategiskt och norm- och riktlinjeskapande vilket bland annat omfattar framtagning och uppdatering av policys, riktlinjer, modeller och anvisningar. Rollen är en expertfunktion och det ingår att sprida kunskaper vidare, informera och utbilda samt att erbjuda stöd och rådgivning inom området. Du rapporterar till HR-direktören.

Exempel på arbetsuppgifter HR-specialist rekrytering och kompetens 

• driva och koordinera myndighetens arbete med att analysera vilken kompetens som behövs utifrån verksamhetens behov och omsätta detta i kravprofiler,
• koordinera och samordna myndighetens behov av kompetensutveckling,
• ge stöd i komplexa frågor inom området,
• utvärdera och utveckla väl fungerande processer för att identifiera och utveckla dagens och morgondagens ledare samt för att öka rörligheten inom myndigheten,
• arbete med kronofogdens identitet som varumärke och arbetsplats,
• utvärdera och utveckla processer och stödmaterial för att främja prestation, som t.ex. utvecklingssamtal och individuell prestationsutveckling m.m.
• utvärdera och utveckla rekryteringsprocessen med avseende på bland annat olika metoder för urval.

Du ingår i myndighetens HR-nätverk och deltar i myndighetsövergripande utvecklingsinsatser.

 Vi söker dig som:

• har relevant akademisk examen (120/180 hp),
• har flera års erfarenhet av arbete inom kompetensförsörjningsområdet,
• har erfarenhet av att ha utbildat eller informerat grupper,
• har mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift,
• har goda kunskaper i engelska,
• har mycket god kommunikativ förmåga, är resultatinriktad, självgående och tar initiativ,
• agerar med helhetssyn och har en mycket god samarbetsförmåga,
• är strategisk, strukturerad och har en mycket god analytisk förmåga.

Meriterande är erfarenhet av arbete med kravställning av systemlösningar inom kompetensförsörjningsområdet samt fördjupat arbete inom något av delområdena ovan.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vill att du delar våra värden offensiv, pålitlig och hjälpsam.

Vi erbjuder stimulerande och intressanta arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö. Kronofogden är en arbetsplats med ett inkluderande förhållningssätt med en strävan mot villkor och arbetsformer som passar alla och där allas kompetens och kapacitet tas till vara. 

Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i Sundbyberg. Resor kan förekomma.

Sista ansökningsdatum: 2012-10-23

Publiceringsdatum
2012-10-09

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Sandström, HR-direktör, 010-578 99 15
Joachim Angermund, Saco, 010-574 80 76
Anders Andersson, ST, 010-574 85 24
Maria Themnér, HR-konsult, 010-578 36 41

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten

Jobbnummer
1361572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: