Hr-specialist rekrytering
Skatteverket / Administratörsjobb / Malmö
2019-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hr-specialist rekrytering" (publicerad 2022-04-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Vill du arbeta med rekrytering hos Skatteverket och/eller Kronofogdemyndigheten.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av rekrytering och som trivs med att vara en del i ett team samtidigt som du arbetar självständigt med egna processer.
Om jobbet
Du kommer att arbeta med rekrytering till Skatteverket och/eller Kronofogden. Med utgångspunkt i chefernas och verksamhetens behov, planerar, driver och genomför du hela rekryteringsuppdrag för att bidra till en effektiv kompetensförsörjning.
Vi är ungefär 40 rekryterare inom myndigheten och vi är uppdelade i team som ansvarar för rekrytering inom olika verksamhetsområden. Varje team jobbar tillsammans och stöttar varandra och utbyter erfarenheter i det dagliga arbetet. Som rekryterare hos oss har du hela Sverige som ditt arbetsfält vilket innebär att intervjuer delvis genomförs över Skype, samt att resor förekommer i rollen.
Hr-avdelningen levererar tjänster till både Skatteverket och Kronofogden och består av fyra enheter med medarbetare i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund. På hr-avdelningen arbetar cirka 140 anställda.
Du tillhör sektion Malmö/Göteborg på kompetensförsörjningsenheten på hr-avdelningen, med placering i Malmö. På vår sektion är vi ca 20 kollegor.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.I det här jobbet ska du:
- arbeta metodiskt och strukturerat
- vara initiativtagande, drivande och lösningsorienterad
- vara flexibel och prestigelös, dela med dig av din kunskap till andra och arbeta för helheten
- ha förmåga att stödja och samverka
- ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 p) med inriktning mot personalområdet
- aktuell erfarenhet av att arbeta med samtliga delar i rekryteringsprocessen till varierande befattningar
- rekryterat inom en större organisation med minst 10 000 anställda
Det är önskvärt att du har erfarenhet av kompetensbaserad intervjumetodik samt om du arbetat i rekryteringsverktyget Varbi. Det är även önskvärt om du tidigare arbetat med volymrekrytering på statlig myndighet.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.
På
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-07-02ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-09
Ange följande referens när du ansöker: 2019/614
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmelie Hörte, Sektionschef 010-5744207
Petrus Potrus, Hr-specialist rekrytering 010-5741981
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna
17194 Solna
KontorsadressSolna
Jobbnummer 4839348
Observera att sista ansökningsdag har passerat.