HR-specialist, omsorgsförvaltningen
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist, omsorgsförvaltningen" (publicerad 2022-11-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Alla chefer i vår organisation ska ha förutsättningar för det uppdrag och det ansvar de har.
Som HR-specialist har du en viktig roll i det arbetet.
Publiceringsdatum2017-12-11Dina arbetsuppgifterSom HR-specialist har du en generalistroll och ger stöd i HR-frågor till cheferna inom ett av förvaltningens verksamhetsområden. Du arbetar både operativt och strategiskt, och arbetsuppgifterna spänner över hela HR-området med viss tyngdpunkt på arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering. Du ingår i en grupp med sex HR-specialister och tillsammans arbetar vi också med att driva utvecklingen av HR-processerna inom förvaltningen samt att planera och genomföra kompetenshöjande insatser inom HR-området för förvaltningens chefer. Ett prioriterat område under de kommande åren är att utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet och att minska sjukfrånvaron, som en del i arbetet med att vara en attraktiv arbetsgivare och därmed trygga den framtida kompetensförsörjningen.
I arbetet ingår att stödja och utveckla chefer i deras roll, både genom utbildningsinsatser och genom ett coachande förhållningssätt. Du bidrar med din specialistkunskap inom hela HR-området till att säkerställa att hela förvaltningen följer lagar, avtal och riktlinjer. Du arbetar nära förvaltningens chefer vid uppföljning av statistik, medarbetarenkäter mm och vid behov bistår du i arbetet med konkreta handlingsplaner. Vidare företräder du arbetsgivaren i olika MBL-förhandlingar/samverkansorgan.
Som HR-specialist har du en viktig roll i förvaltningens utvecklingsarbete. Du bereds även tillfälle att delta i övergripande utvecklingsarbete för Kristianstads kommun när det gäller arbetsgivarfrågor, och du utgör en ambassadör för HR-funktionen på förvaltningen.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande universitets/högskoleutbildning. Vi vill också att du har minst några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en generalistroll. Vi ser gärna att du har fördjupade kunskaper inom arbetsmiljöområdet samt en fördjupad erfarenhet av arbetsmiljöfrågor och systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM).
Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs god svenska i tal och skrift. Du behöver också ha allmän IT-kompetens och erfarenhet av Officepaketet. B-körkort är ett krav.
För att lyckas i rollen ska du vara bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team, samt att du är pestigelös och trygg i HR-arbetet. Vidare behöver du ha god förmåga att strukturera och prioritera i det dagliga arbetet då arbetstakten tidvis är hög.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Din arbetsplats är Östra kommunhuset i Kristianstad.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Cederström, HR-chef på tfn 044-13 68 02.
Sista ansökningsdag är 2017-12-27.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-27
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/1048
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Cederström, HR-chef 044-13 68 02
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3846568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.