HR-specialist med inriktning mot verksamhetsutveckling och löneb

Bolagsverket, Stab / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Stab i Sundsvall

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!


Publiceringsdatum
2022-03-25

Arbetsuppgifter
Är du en erfaren HR-specialist med intresse för verksamhetsutveckling, dataanalys och lönebildning? Då är det dig vi söker!

HR-kompetensen på Bolagsverket sorterar organisatoriskt under HR- och fastighetsenheten som är en av fyra enheter inom Staben. Inom HR-området arbetar idag en enhetschef, en HR-chef, tre HR-specialister, två HR-administratörer och två verksamhetsutvecklare. Som HR-specialist rapporterar du direkt till enhetschefen och i vissa processer och uppdrag direkt till HR-chef.

Ditt huvudsakliga uppdrag blir att:
• driva utvecklingen av datadriven HR där vi utvecklar vår förmåga att använda olika typer av HR-data för att fatta mer välgrundade beslut i linje med Bolagsverkets strategiska färdplan.
• samordna utvecklingen av digitaliserade arbetssätt och processer inom HR-området och där vi har HR-system som stödjer oss idag och i framtiden.
• ta fram, analysera och presentera underlag för ett effektivt stöd i olika beslutsprocesser.

Du kommer också ha en central roll i Bolagsverket lönebildningsarbete och den årliga lönerevisionsprocessen. Vidare kommer du självständigt ansvara för arbetet med lönekartläggning och översyn av befattningsklassificering.

Med utgångspunkt i din kompetens och erfarenhet kommer du även ge ett löpande operativt stöd till Bolagsverkets chefer i olika HR-relaterade frågor.


Kvalifikationer
Du har relevant akademisk examen eller kompetens som utvecklats utifrån flerårig erfarenhet av arbetsområdet och som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.

Vidare har du erfarenhet av:
• att bearbeta, analysera och presentera statistik.
• lönerevision- eller löneöversynsprocesser på övergripande nivå.

Du har mycket god kompetens att bearbeta information genom Excel. Du är duktig på att utarbeta presentationsmaterial i olika former vilket förutsätter att du har en god förmåga i svenska språket såväl förståelse som att kommunicera i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att tolka och tillämpa arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal.
• att på övergripande nivå arbetat med lönekartläggning.
• verksamhetsutveckling med stöd av IT.

Som person är du nyfiken och har en vilja att lära dig nya arbetssätt och ny teknik. Din kreativa förmåga visar sig i att du kan finna nya mer effektiva lösningar och där du även har en handlingskraft i att gå från idé till handling. I ditt arbete har du ett strategiskt angreppssätt och det faller dig naturligt att vara initiativtagande och att självständigt planera, strukturera och driva dina processer framåt. Du har en mycket god analytisk förmåga där du kan se logik och samband i mer eller mindre komplexa underlag av information.

Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan.

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Sundsvall. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bolagsverket, Stab

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Stab

Kontakt
Enhetschef HR- och fastighet
Lena Munther

Jobbnummer
6473563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Stab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Stab: