HR-specialist med inriktning mot personalekonomi
Nordanstigs kommun / Administratörsjobb / Nordanstig
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nordanstig,
Hudiksvall,
Sundsvall,
Ljusdal,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordanstigs kommun i Nordanstig,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Ditt uppdrag
Personalenheten i Nordanstigs kommun är en centralt placerad stabsfunktion. Vi arbetar strategiskt och konsultativt samt har serviceansvar för bl.a utbetalning av löner till våra anställda. Personalenheten arbetar tillsammans med chefer i hela organisationen och har en unik inblick i alla kommunens verksamheter.
Du kommer att arbeta med utveckling av verktyg för styrning, analys och prognoser av personalkostnader. Tillsammans med ekonomienheten ansvara för budget och uppföljning av kommunens pensionskostnader.
I arbetet ingår att ta fram statistik, uppföljning och analys av personalstatistik samt skapa rapporter i vårt personalsystem, hantering av personalenhetens sidor på intranätet, löneöversynsarbetet med bl.a förberedande analysarbete, lönekartläggningar och utvärdering.
I rollen ingår att tillsammans med systemansvarig arbeta med att drifta, underhålla och utveckla kommunens personalsystem. Du kommer att arbeta med vårt rekryteringsverktyg och enkätverktyg.
Du kommer att ingå i vårt arbetsteam med uppgiften att fungera som en
expertfunktion för våra chefer inom allt som rör HR-området, till exempel
lag-och avtalstolkning. En viktig del i arbetet är att medverka i utbildning av
kommunens chefer.
Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på situation och verksamhetens
behov. I en mindre kommun som Nordanstig blir man involverad i många olika
uppgifter och vi söker därför dig som lockas av detta.
Publiceringsdatum2015-02-13KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning, inom PA-området, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet från arbete inom PA-området samt inom personalekonomi, gärna inom offentlig verksamhet.
Som person är du ansvarsfull, tydlig och lösningsfokuserad. Du trivs med att
arbeta konsultativt och har lätt för att sätta dig in i verksamheten behov. För att lyckas i rollen krävs att du har förmåga att arbeta såväl självständigt som
i team samt genom en god kommunikativ förmåga skapa goda relationer. Du är flexibel och har ett strukturerat arbetsätt och ser saker ur ett
helhetsperspektiv. Du har även ett förtroendeingivande arbetssätt och
bemötande. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.
Just nu söker vi nya medarbetare till
Personalenheten, Nordanstigs kommun
Varaktighet/arbetstid
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid från 2015-06-01 eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Sänd in din ansökan senast den:
2015-03-08
Vill du veta mer, kontakta
Maritta Rudh, personalchef 0652-361 22, 073-275 27 40 eller e-post:
maritta.rudh@nordanstig.seFacklig kontaktVision, Anna Delin
Nås via kommunväxeln på 0652-360 00
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaritta Rudh 0652-360 00
FöretagNordanstigs kommun
AdressNordanstigs kommun
Södravägen 14
82070 Bergsjö
KontorsadressSödravägen 14
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2166867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.