Hr-specialist med fokus på rekrytering till Finansinspektionen
Finansinspektionen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Finansinspektionen i Stockholm Har du erfarenhet av och ser det viktiga och roliga i att få rätt person på rätt plats? Är du redo för något nytt? Nu söker Finansinspektionen (FI) en hr-specialist med inriktning rekrytering!
Om jobbet
Som hr-specialist på Hr-staben har du fokus på rekrytering och är ett stöd till chefer i deras rekryteringar genom hela rekryteringsprocessen från kravprofil och annons till tester, referenser och anställning. Du driver rekryteringsprocessen med en kompetensbaserad metodik och säkerställer att rekryteringarna följer det statliga regelverket om förtjänst och skicklighet. Du rekryterar till flera olika roller, allt från erfarna specialister till nyexaminerade studenter.
Du ingår i en engagerad och prestigelös arbetsgrupp med en mix av kompetenser inom hela hr-området. Du kan vid behov stötta upp inom andra delar av hr-området och på sikt kan rollen komma att utvecklas även mot andra delar inom hr-området.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som
• har relevant akademisk examen, personalvetarprogram eller motsvarande
• har några års relevant aktuell arbetslivserfarenhet med rekrytering som huvudsaklig arbetsuppgift
• har arbetat med alla delar av rekryteringsprocessen
• har erfarenhet av rekrytering inom statlig sektor
• har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och av att självständigt hålla samman rekryteringsprocesser i sin helhet
• uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete i ReachMee
• är certifierad i Aon 's testverktyg
• har erfarenhet av rekrytering inom finansiell sektor.
Om dig
I det här jobbet behöver du
• bidra till ett gott samarbete
• planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde
• kommunicera tydligt med olika målgrupper.
Publiceringsdatum2023-06-07Om företagetFI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden.
På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.
Bra att veta
Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.
Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen.
På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:
https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen.
Sök jobbet
Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis.
Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.
Anställningsform:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Omfattning:
Heltid
Kontaktperson för detta jobbTherese Östling Waller, Hr-chef, 08-408 983 62
Sista ansökningsdag:
2023-06-21
Ersättning Individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Finansinspektionen (org.nr 202100-4235),
http://www.fi.se/ Jobbnummer 7857208
Observera att sista ansökningsdag har passerat.