HR-specialist, inriktning arbetsmiljö

Lerums kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Personalenheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens cirka 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.

HR-funktionens uppdrag är att underlätta för övriga verksamheter att fokusera på sina kärnuppdrag och att samordna de HR-processer som är gemensamma för förvaltningen. Genom rätt balans av stöd, service, uppföljning och kontroll bidrar HR-funktionen till kommunstyrelsens möjlighet att verka genom en förvaltning.

Som HR-specialist för HR-funktionen kommer du sitta i ett öppet landskap med närhet till alla funktioner inom staben. HR-funktionen befinner sig i ett positivt utvecklingsskede och består av elva medarbetare - sju HR-specialister, en personaladministratör, en uppföljningsansvarig, en systemförvaltare och en HR-chef.


Publiceringsdatum
2018-10-01

Arbetsuppgifter
Lerums kommun söker en erfaren HR-specialist till kommunens HR-funktion. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för kommunens övergripande HR-arbete med arbetsmiljö som ditt fokusområde.

Du får arbeta brett med HR-frågor, såväl operativt som strategiskt och du kommer att ansvara för chefsstödet gentemot chefer i en del av en sektor. I arbetet ingår att ge stöd i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering, förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering och organisationsfrågor.

I kommunen pågår flera spännande processer och arbeten med stort fokus på arbetsmiljö, attraktivt arbetsgivare, ledarskap och chefers förutsättningar. Arbetet ställer krav på samarbete, resultatorienterat förhållningssätt, omdöme och beslutsamhet. Vi söker dig som vill bidra långsiktigt i detta arbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR-området alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du behöver ha flera års erfarenhet av att stötta chefer i operativt HR-arbete men också av strategiskt HR-arbete med arbetsmiljö som fokusområde, gärna även med inriktning mot chefers förutsättningar.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har en personlig mognad, är kommunikativ, problemlösande och analytisk. Att vara resultatorienterad och kvalitetsmedveten är också viktiga egenskaper. Vårt teambaserade arbetssätt gör att god samarbetsförmåga och glimten i ögat är förutsättningar för av vi ska trivas och göra ett bra arbete tillsammans.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Ange följande referens när du ansöker: A813141
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malena Steingrüber malena.steingruber@lerum.se 0302-521243

Företag
Lerums kommun, Personalenheten

Adress
Lerums kommun, Personalenheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
4375549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Personalenheten: