HR-specialist inom rekrytering till Verksamhetsstöd, Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 juni 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

HR-enheten är lokaliserad vid huvudkontoret i Gävle och tillhör avdelningen Verksamhetsstöd. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp, arkiv och registratur samt fastighets- och internservice. I HR-enhetens ansvarsområde ingår bland annat rekrytering, kompetensutveckling, avveckling, verksamhetsövergång, arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet och likabehandling och flera andra HR-relaterade frågor. Enheten har stort fokus på utveckling av både nya och befintliga HR-processer och verktyg. Vi på HR-enheten arbetar tillsammans, bjuder på oss själva och har roligt. För oss är det viktigt att ta ansvar och våga utmana oss själva och verksamheten.

Vi söker nu två HR-specialister inom rekrytering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR-specialist inom rekrytering får du möjlighet att arbeta som ett kompetent stöd i rekryteringsprocesser till organisationens chefer. Arbetet innebär i huvudsak professionellt stöd vid medarbetarrekryteringar men vid behov även vid chefsrekryteringar och andra särskilda uppdrag. Du arbetar tillsammans med två kollegor i ett rekryteringsteam. Ert uppdrag är att tillämpa det rekryteringspaket som finns framtaget på myndigheten. Rekryteringsteamet kommer också att tillsammans med övriga HR-specialaister inom enheten arbeta med att förvalta och utveckla process och verktyg inom rekrytering.

Vid medarbetarrekryteringar är du stöd i rekryteringsprocessens administrativa delar. Vidare stödjer du chefer vid annonsutformning, planering och tillsättning. Arbetet sker i rekryteringsverktyget ReachMee. Även upprättande av anställningsbeslut är en del av arbetet. I denna typ av rekryteringar deltar du som regel inte vid intervjuer men du bidrar med verktyg såsom intervjuguider och referensmallar. Du kommer även vid behov att stödja i chefsrekryteringar och andra särskilda uppdrag. Inom ramen för dessa förväntas du ha kompetens att även genomföra alla delar av en rekryteringsprocess.

Arbetet kan till viss del också innebära att delta på mässor eller liknande. Frågor om praktikplatser hanteras också inom ramen för rekryteringsteamets arbete.

Publiceringsdatum
2019-01-31

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR eller beteendevetenskap
• Arbetat med rekrytering i minst två år
• Goda kunskaper om svensk arbetsrätt

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från rekryteringsarbete inom eller för offentlig verksamhet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Ta stort eget ansvar i ditt arbete och tillsammans med andra åstadkomma fantastiska resultat
• Skapa struktur i ditt arbete
• Visa omtanke om och intresse för andra
• Ha ett professionellt förhållningssätt
• Kommunicera väl i tal och skrift på svenska

Övrig information
Anställningarna är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Båda anställningarna är placerade i Gävle.
Resor kan förekomma i tjänsten. Dessa kan planeras och prioriteras för att främja en god arbetsmiljö men också för att värna om miljön.

Du är välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast 14 februari 2019.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Beatrice Bergström Molin, HR-chef beatrice.bergstrommolin@statenssc.se 010-4560488

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter

Jobbnummer
4587121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: