HR-specialist inom Comp & Ben med teamledaransvar

Marginalen Bank Bank AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marginalen Bank Bank AB i Stockholm, Skellefteå eller i hela Sverige

Är du HR-specialist och/eller lönespecialist och tilltalas av mycket eget ansvar, digitalisering, initiativtagande och har en hög social förmåga där kunden alltid är i fokus? Gillar du att arbeta serviceinriktat och skapa kundanpassade helhetslösningar inom löneadministration? Välkommen att läsa vidare...
Till Konsult AB Marginalen söker vi en HR-specialist inom Comp & Ben med teamledaransvar som har kunskaper erfarenhet kring löner och förmåner och nu vill ta nästa steg i karriären med teamledaransvar. Du vill utmana och bidra till att kvalitetssäkra och bredda vår löneaffär inför framtiden. Rollen är operativ så du behöver gilla att kavla upp ärmarna tillsammans med teamet.
Löneteamet bestående av 4 lönekonsulter vilka säkrar lönehantering och har kontinuerlig kontakt med våra kunder om löne-/HR-administrativa frågor. Vi använder Flex lönesystem, mindre löneuppdrag hanteras i Fortnox lön och HR-systemet SAP SuccessFactors.

Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter...
Ansvarig för Comp & Ben-frågor såsom lönerevision, lönekartläggning samt rapportering för lönekunder.
Samordning, uppföljning och implementering av regelverk- och processändringar för en kvalitetssäkrad leverans.
Ansvar för processer och daglig ledning av teamet.
Delaktig vid uppstart av nya kunduppdrag och vidareutveckling av befintliga kunder.
HR-administration såsom registrering av HR-data, personalstatistik och jobbkoder.
Fungera som bollplank till dina kollegor gällande processer och regelverk.
Du har även kundansvar för några lönekunder och fungerar som kontrollpunkt i löneutbetalningsprocess och kvalitetsuppföljning.


Vem du är...
Med flerårig erfarenhet av liknande arbete besitter du en mycket god administrativ förmåga, har kunskap om HR-frågor, HR-system, hela lönekedjan och är uppdaterad på arbetsmarknadens lagar, avtal och regelverk. Troligtvis har du tidigare arbetat som HR-specialist eller lönekonsult, gärna i en medelstor organisation. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal som skrift.
Som person är du prestigelös, noggrann, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga. Du tycker om att ta eget ansvar och egna initiativ samt har god förmåga att planera och prioritera. Du har förmågan att bygga goda relationer och samarbeten och har ett personligt driv att utvecklas och levererar service på hög nivå. Du har kunden i centrum och kan presentera våra tjänster till blivande kunder.

Vad vi erbjuder dig...
En modern och framåtriktad arbetsplats som nu expanderar för att möta uppdragsgivarnas behov även i framtiden. För oss är det viktigt att varje individ har möjlighet att utvecklas och växa och erbjuder utveckling och flexibilitet för alla engagerade medarbetare. Du blir en del i ett team av erfarna lönekonsulter där vi drar nytta av varandras erfarenheter och personligheter. Marginalen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta kollegor, vi har korta beslutsvägar där du får vara med och påverka. Vi supportar dig som vill göra karriär genom bland annat kompetensutveckling. Hela Marginalen sitter i lokaler i centrala Stockholm.
Inom division Core finns Konsult AB Marginalen som är ett helägt dotterföretag till Marginalen AB. Konsult bedriver redovisningsverksamhet och har en bred kundgrupp bestående av mindre och medelstora företag i olika branscher. Konsult satsar på långsiktiga kundrelationer och säljer redovisnings- och lönetjänster av hög kvalitet. Konsult expanderar och söker dig som vill vara med på vår resa.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss.
Vid eventuella frågor är du välkommen att Jessica Bergström på mail jessica.bergstrom@marginalen.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 30 sept -2021.

Publiceringsdatum
2021-09-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Marginalen Bank Bank AB
Adolf Fredriks Kyrkogatan 8
10041 STOCKHOLM

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Marginalen Bank Bank AB (org.nr 516406-0807)
Adolf Fredriks Kyrkogatan 8 (visa karta)
100 41  STOCKHOLM

Jobbnummer
5971892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marginalen Bank Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marginalen Bank Bank AB: