HR-specialist/HR-adviser
Lerums kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Personalenheten i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens cirka 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
Personalenheten är organiserad under Sektor infrasupport. Sektorns och därigenom personalenhetens uppdrag är att möjliggöra för övriga verksamheter att fokusera på sina kärnuppdrag och samordna de delar av verksamheten som är gemensamma för förvaltningens olika delar. Genom rätt balans av stöd, service, uppföljning och kontroll gör sektorn det möjligt för kommunstyrelsen att verka genom en förvaltning.
Som HR-specialist för personalenheten kommer du sitta i ett öppet landskap med närhet till alla funktioner inom Sektorn. Personalenheten befinner sig i ett positivt utvecklingsskede, från 2016 kommer personalenheten bestå av nio medarbetare. Sex HR-specialister, en pensionshandläggare/administratörer och en uppföljningsansvarig/administratör samt en chef.
Publiceringsdatum2015-10-21ArbetsuppgifterLerums kommun söker HR-specialist till kommunens personalenhet. Vi behöver en ny medarbetare till vår verksamhet då en av våra kollegor går i pension. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för kommunens övergripande personalfrågor.
Du får arbeta brett med personalfrågor, såväl operativt som mer strategiskt och du kommer att ansvara för chefsstödet gentemot cheferna i en "egen" sektor. I arbetet ingår att ge stöd i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering, förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering och organisationsfrågor. I kommunen pågår flera spännande processer och arbeten. Heltidstjänster inom äldreomsorgen, särskilt arbete för att sänka sjukfrånvaron, skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke med mera. Arbetet ställer krav på samarbete, resultatorienterat förhållningssätt, omdöme och beslutsamhet. Vi söker dig som vill bidra långsiktigt i detta arbete.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom PA-området alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har en personlig morgnad, är kommunikativ, problemlösande och analytisk. Att vara resultatorienterad och kvalitetsmedveten är också viktiga egenskaper. Vårt teambaserade arbetssätt gör att god samarbetsförmåga och glimten i ögat är förutsättningar för av vi ska trivas och göra ett bra arbete tillsammans. Du bör ha flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god vana att hantera arbetsrättsliga frågor. Det är meriterande om du har kunskap om våra kollektivavtal. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Årsarbetstid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-02-15 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-01
Ange följande referens när du ansöker: A510718
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Kindstedt, Chef personalenheten 0302521243
daniel.kindstedt@lerum.seFöretagLerums kommun, Personalenheten
AdressLerums kommun, Personalenheten
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2489606
Observera att sista ansökningsdag har passerat.