HR-specialist/HR-adviser

Lerums kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Personalenheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens cirka 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Personalenheten är organiserad under Sektor infrasupport. Sektorns och därigenom personalenhetens uppdrag är att möjliggöra för övriga verksamheter att fokusera på sina kärnuppdrag och samordna de delar av verksamheten som är gemensamma för förvaltningens olika delar. Genom rätt balans av stöd, service, uppföljning och kontroll gör sektorn det möjligt för kommunstyrelsen att verka genom en förvaltning.

Som HR-specialist för personalenheten kommer du sitta i ett öppet landskap med närhet till alla funktioner inom Sektorn. Personalenheten befinner sig i ett positivt utvecklingsskede, från 2016 kommer personalenheten bestå av nio medarbetare. Sex HR-specialister, en pensionshandläggare/administratörer och en uppföljningsansvarig/administratör samt en chef.

Publiceringsdatum
2015-10-21

Arbetsuppgifter
Lerums kommun söker HR-specialist till kommunens personalenhet. Vi behöver en ny medarbetare till vår verksamhet då en av våra kollegor går i pension. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för kommunens övergripande personalfrågor.

Du får arbeta brett med personalfrågor, såväl operativt som mer strategiskt och du kommer att ansvara för chefsstödet gentemot cheferna i en "egen" sektor. I arbetet ingår att ge stöd i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering, förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering och organisationsfrågor. I kommunen pågår flera spännande processer och arbeten. Heltidstjänster inom äldreomsorgen, särskilt arbete för att sänka sjukfrånvaron, skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke med mera. Arbetet ställer krav på samarbete, resultatorienterat förhållningssätt, omdöme och beslutsamhet. Vi söker dig som vill bidra långsiktigt i detta arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom PA-området alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har en personlig morgnad, är kommunikativ, problemlösande och analytisk. Att vara resultatorienterad och kvalitetsmedveten är också viktiga egenskaper. Vårt teambaserade arbetssätt gör att god samarbetsförmåga och glimten i ögat är förutsättningar för av vi ska trivas och göra ett bra arbete tillsammans. Du bör ha flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god vana att hantera arbetsrättsliga frågor. Det är meriterande om du har kunskap om våra kollektivavtal. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Årsarbetstid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-02-15 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-01
Ange följande referens när du ansöker: A510718
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Kindstedt, Chef personalenheten 0302521243 daniel.kindstedt@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Personalenheten

Adress
Lerums kommun, Personalenheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2489606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Personalenheten: