HR-specialist, Bring Citymail
Bring Citymail / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Citymail i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.
Bring ingår i koncernen Posten Norge AS som under 2011 hade en omsättning på cirka 23 miljarder NOK och cirka 20 000 medarbetare. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".
Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.
Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.
Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.
Vi söker nu en HR-specialist rekrytering till vårt huvudkontor i Västberga. Vi söker dig som i början av din HR-karriär och som drivs av att arbeta med människor. Du kommer främst att arbeta med rekrytering och tjänsten är även en bra möjlighet för dig som är intresserad av att arbeta med mångfaldsfrågor.
Premo, Pressens morgontjänst KB är en del av Bring Citymail och du kommer främst att arbeta med rekrytering av tidningsdistributörer till nattverksamheten inom Premo. Rekryteringen sker i stora volymer och du kommer få möjligheter att träffa mycket människor. Vi ser gärna att du är kommunikativ, serviceminded samt har lätt för att skapa förtroenden.
Du blir en del av vårt HR-team som totalt består av 10 personer. HR avdelningen utgör ett verksamhetsstöd i organisations-, ledarskaps-, kommunikations- och personalfrågor. Vi ger stöd och råd till Bring Citymails strategiska och operativa ledning samt utvecklar processer, metoder och verktyg.
Publiceringsdatum2015-08-04Dina arbetsuppgifter• Rekrytera tidningsdistributörer
• Arbeta med migrationsrelaterade frågor
• Fungera som bollplank ut mot organisationen i olika HR-relaterade frågor
• Arbeta med vanligt förekommande administrativa HR-uppgifter
Vi söker dig som:
• Har relevant akademisk utbildning (PA-examen eller likvärdig)
• Har god förmåga att uttrycka dig, i tal och skrift både på svenska och på engelska.
• Har goda kunskaper i Office-paketet
• Är noggrann, ansvarstagande och handlingskraftig
• Kunskap/erfarenhet av att arbeta med migrationsfrågor anses som meriterande
• Vi tror på mångfald och jämställdhet och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi erbjuder dig:
• En öppen och positiv atmosfär med bra gemenskap där vi kontinuerligt arbetar med att förstärka våra beteenden i förhållande till företagets värderingar: ärlighet, respekt, samarbete, öppenhet och mod
• En grupp som sätter HMS högt på agendan och där vi starkt jobbar med att utvecklas både som individer och grupp
Arbetstid och varaktighet• Heltid, 40 timmar/vecka.
• Vikariat tom 31/12 2015 med goda chanser till förlängning.
• Tillträde omgående
Ansökningar kommer att hanteras löpande men vi vill ha din ansökan senast den 16 augusti.
Frågor och information:
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Norman 08-709 43 27.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat Heltid
Ersättninglön enl överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabriella Norman +46 070-7094300, +46 070-7524207
Petra Svensson +46 8-632 45 83
FöretagBring Citymail
AdressBring Citymail
Box 90108
12021 Stockholm
KontorsadressVästberga gårdsväg 36
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2376825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.