HR-specialist Begravningssamfälligheten

Svenska kyrkan i Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska kyrkan i Göteborg i Göteborg

Göteborgs begravningssamfällighet bildas 2018-01-01 som en konsekvens av att Svenska kyrkan i Göteborg omstruktureras. Den nya organisationen ska ansvara för begravningsverksamheten i Göteborg i enlighet med begravningslagstiftningen och för gravskötsel. Förberedelser för den nya organisationen har pågått under en längre tid och som en del av förberedelserna ska en HR-specialist rekryteras.

Begravningssamfälligheten
söker nu en
HR-specialist
tillsvidare 100%

Du kommer att arbeta som HR-specialist i Göteborgs begravningssamfällighet och rapportera till förvaltningschefen. Du kommer att ingå i ledningsgruppen men har inga underställda i din tjänst.

Interna kontaktytor
Du arbetar dagligen i nära kontakt med chefer och arbetsledare för att stödja dem i att arbeta mot uppsatta mål, kultur och värderingar samt policyer och processer inom HR-området. Du representerar HR-funktionen i vardagen och i olika nätverk inom kyrkan. Du ingår även i arbetsmiljökommittéen och samordnar facklig samverkan, information och förhandling.

Externa kontaktytor
Du är ansvarig för beställning hos Servicebyrån och övriga leverantörer av tjänster inom HR-området. Du kommer också att representera HR mot externa leverantörer i olika externa nätverk.

Publiceringsdatum
2017-02-28

Dina arbetsuppgifter
Som HR-specialist ingår du i ledningsgruppen och är organisationens stöd i arbetsgivarfrågor. Du arbetar brett inom hela HR-området och stöttar chefer med att driva och implementera HR-frågorna i verksamheten. Det innebär att du är ett stöd till chefer inom arbetsrätt, förhandlingar, kompetensutveckling, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och andra områden inom HR. I ansvarsområdet ingår även introduktion av nyanställda, utbildning av chefer, samordning av insatser kring arbetsmarknadsdagar, arbete med lönerevision och andra frågor som rör detta HR-området.

Vem är du?
Som person är du drivande, målinriktad och tydlig men samtidigt lyhörd och sympatisk i din framtoning. Du är en engagerad och självgående person samt en skicklig kommunikatör i tal och skrift. Du trivs med att vara en del i en större helhet men kan samtidigt arbeta självständigt. Du är bra på att skapa goda relationer och har en god förmåga att arbeta med många frågor parallellt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Utbildningskrav
Examen inom personal och arbetslivsfrågor, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Arbetslivserfarenhet
Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom HR-området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i ledningsgrupp eller liknande.

IT-kunskaper
Officepaketet och gärna något personalsystem.

Välkommen med din ansökan senast 17 mars 2017!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17
Ange följande referens när du ansöker: 70-1/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Ann-Britt Stedt 031-7318817

Företag
Svenska kyrkan i Göteborg

Adress
Svenska kyrkan i Göteborg
Kvibergs kyrkogårdsväg 4
41505 GÖTEBORG

Kontorsadress
Kvibergs kyrkogårdsväg 4

Jobbnummer
3346432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska kyrkan i Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska kyrkan i Göteborg: