HR-specialist, barn & utbildningsförvaltningen

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

HR-specialist, barn & utbildningsförvaltningen

BUF:2016:75

Barn & utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn & utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.

Vår HR-avdelning har sex medarbetare som stödjer våra verksamheter i att nå goda resultat för våra medborgare dvs. barn och elever. Avdelningens mål är att driva och utveckla HR-frågorna samt att vara arbetsgivarens professionella bollplank i HR-frågor med ett konsultativt arbetssätt. De stora utmaningarna för HR-avdelningen på barn & utbildningsförvaltningen är kompetensförsörjning, utveckla stödet till chefer samt arbetsmiljöfrågor.

Din arbetsplats är centralt belägen i Rådhus Skåne i Kristianstad. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med bra arbetsmiljö och positiva kollegor.

Publiceringsdatum
2016-03-17

Dina arbetsuppgifter
Som HR-specialist arbetar du som konsultativt stöd till förvaltningens chefer inom HR-området både strategiskt och operativt. Du arbetar självständigt med det mesta inom HR-området såsom rekrytering, rehabilitering, personalförsörjning, arbetsmiljö, likabehandling och arbetsrätt. Du ska verka för att skapa goda relationer mellan olika aktörer såväl internt som externt.

Som HR-specialist har du, förutom det breda arbetsfältet inom HR, ett eller flera specialområden där det finns möjlighet att fördjupa dig och få kompetensutveckling. Just för denna tjänsten kommer det bland annat, under 2016, vara fokus på Kristianstad kommuns satsning: "Heltid för alla".

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen på minst 180hp/120p med PA/HR-inriktning. Du har dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Vidare har du god datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserat personalsystem.

Arbetet kräver att du har ett konsultativt, professionellt och coachande förhållningssätt. Att du är drivande och strukturerad samt har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift. Ett gott medarbetarskap och att du ställer dig bakom Kristianstads kommuns värdegrund är också viktigt.

B-körkort är ett krav.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100 % med tillträde 2016-09-01 eller efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Anna Elofsson, HR-chef, 0733-13 64 07

För facklig information, ta kontakt med
Catharina Thuvesson, SACO, 044-13 64 21
Linn Säbom, TCO, 044-13 64 32

Sista ansökningsdatum
2016-04-11

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Maria Hallgren på 044-13 58 07. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2729751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: