HR-specialist
Storfors kommun / Administratörsjobb / Storfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Storfors,
Kristinehamn,
Degerfors,
Karlskoga,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Storfors kommun i Storfors Storfors kommun i östra Värmland har drygt 4000 invånare. Här finns närheten till sjöar och skogar för ett aktivt friluftsliv. Här finns ett rikt förenings- och kulturliv, bra barnomsorg och skolor samt ett varierat näringsliv. Vill du vara med och ge våra kommuninvånare livskvalitet och en bra vardag?
Publiceringsdatum2020-09-11BeskrivningEftersom nuvarande medarbetare går i pension söker vi nu en HR-specialist med inriktning arbetsmiljö, -rehabilitering och -personalekonomi.
Storfors kommun är en liten kommun med snabba kontaktvägar och bra arbetsmiljö. I den lilla kommunen är arbetsuppgifterna skiftande och många gånger kan man hjälpas åt mellan olika professioner. Fler år i rad har Storfors utsetts till Sveriges bästa skolkommun i Sverige vilket inte enbart fått många lärare att söka sig hit - personalomsättningen är generellt låg i hela kommunen.
Arbetsplats
Personalenheten är centralt placerad och ger konsultativt stöd i HR-frågor till chefer, förtroendevalda och medarbetare i hela organisationen. HR-stöd ges också till Stiftelsen Björkåsen som är en bostadsstiftelse med uppdrag att förvalta och hyra ut bostadslägenheter och lokaler i Storfors tätort.
Dina arbetsuppgifter• Utveckla processer och rutiner inom områdena arbetsmiljö- och rehabilitering.
• Ge operativt stöd till chefer i arbetsmiljöarbete och rehabiliteringsärenden.
• Ansvara för området personalekonomi, med tillhörande analyser och statistik. Arbetet
sker i nära samverkan med ekonomienheten.
• Kontaktperson mot externa aktörer såsom företagshälsovård, Arbetsmiljöverket och
Försäkringskassan. Du arbetar även nära personalorganisationerna i frågor som rör
arbetsmiljö och rehabilitering.
• Systemansvarig för våra system för LAS-hantering (WinLas), rekrytering (Varbi) och
arbetsskador (IA).
• Kontaktperson gentemot vårt lönekontor som finns i Kristinehamn (shared service
center) samt KPA pension.
• Administratör och kortutgivare för digitala e-tjänstelegitimationer, Siths e-id samt
tjänstekort.
KvalifikationerVi söker dig som har minst 3 års akademisk utbildning inom HR-området. Du har också erfarenhet av att arbeta brett med HR-frågor. Det är meriterande om du har erfarenhet från områdena arbetsmiljö, -rehabilitering och personalekonomi. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga och för att trivas hos oss ska du ha ett konsultativt och professionellt förhållningssätt och kunna se frågor ur olika perspektiv. Vi vill att du har eget driv och ett brinnande engagemang samt har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har goda kunskaper i Officepaketet och god datorvana.
AnställningsvillkorOmfattning: Heltid
Anställningsform: Tills vidare
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2020-12-15 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStorfors kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/31".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Storfors kommun (org.nr 212000-1785)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kommunledning
Jobbnummer 5356423
Observera att sista ansökningsdag har passerat.