HR-specialist

Kommunledningskontor, Personalenheten / Administratörsjobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunledningskontor, Personalenheten i Munkedal

 

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger perfekt mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till E6:an. Kommunen har ca 10 400 invånare, och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur, från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter.

 

 




Publiceringsdatum
2018-03-02

Beskrivning
HR-avdelningens 4 medarbetare arbetar både operativt och strategiskt med HR-frågor.

Avdelningen ansvarar b.l.a. för att driva processer, stödja verksamheterna samt utveckla policys och strategier inom HR-området. Arbetet sker på uppdrag av kommunledningen och dess sektorer. En viktig uppgift för avdelningen är att stödja ca. 40 chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar och vi kommer framåt att lägga stort fokus på hälsofrämjande arbetsplatser, arbetsmiljöfrågor och kompetensförsörjning.

Vi är ett relativt nytt team som tillsammans vill skapa ett professionellt HR-stöd som ligger i framkant. Vi kan erbjuda dig ett utmanande arbete i ett omväxlande yrke med kontakter både internt och externt.

Som HR-specialist i Munkedals kommun har du en viktig uppgift i att ge råd, stöd och service till verksamheten och dess chefer i HR-frågor. Du kommer att arbeta brett inom HR-fältet med exempelvis löneöversyn, statistik, anställningsfrågor, rehabilitering, omställning, arbetsrätt, samverkan och kontakt med fackliga organisationer. Du kommer också att bidra till utveckling av riktlinjer och rutiner inom personalområdet, initiera, genomföra och följa upp samt delta i förbättringsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk examen inom HR-området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om du har tidigare erfarenhet från HR-området och/eller offentlig verksamhet så ser vi det som meriterande. Du är en van användare av IT-system och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

För att trivas och lyckas i uppdraget som HR-specialist utför du ditt arbete med stort engagemang, är självgående, samt planerar och driver frågor inom ditt ansvarsområde. Du är utvecklingsinriktad, initiativrik och trivs i en verksamhet där behov och förutsättningar växlar snabbt ibland. Det är betydelsefullt att du är lyhörd, prestigelös och har ett pedagogiskt och konsultativt förhållningssätt. Arbetet ställer stora krav på noggrannhet, samt förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du har analytisk förmåga och kan se samband och dra slutsatser. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tillträdesdag enligt överenskommelse.

Visstidsanställning föräldravikariat t o m 2019-12-31.

Välkommen med din ansökan!

Munkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.

TILL BEMANNINGS- OCH REKRYTERINGSFÖRETAG OCH TILL DIG SOM ÄR FÖRSÄLJARE:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Ange följande referens när du ansöker: 2018/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Niklasson, HR chef 0524-18172

Företag
Kommunledningskontor, Personalenheten

Adress
Kommunledningskontor, Personalenheten
Centrumtorget 5
45580 Munkedal

Kontorsadress
Centrumtorget 5

Jobbnummer
3997683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunledningskontor, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunledningskontor, Personalenheten: