HR-specialist
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2015-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist" (publicerad 2020-02-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige HR-specialist
OMS:2015:31
Omsorgsförvaltningen, Västra området
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Tjänsten är placerad inom Västra Området som idag har 16 enhetschefer inom vård- och omsorgsboende och hemtjänst samt sjuksköterskor.
Inom Västra området finns stödfunktioner avseende frågor som berör ledning, personal och ekonomi.
Vi söker nu en HR-specialist som har driv och engagemang för att omsorgen ska vara ett attraktivt arbetsfält både nu och i framtiden.
Publiceringsdatum2015-02-13Dina arbetsuppgifterSom HR-specialist kommer du att arbeta konsultativt och självständigt. Ditt huvuduppdrag är att ge råd och stöd till våra chefer i frågor som främst rör arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, lönesättning, samverkan, personalförsörjning, kompetensutveckling, personalstatistik och likabehandling.
Du samarbetar med förvaltningens HR-chef och övriga HR-specialister. Varje HR-specialist har fördjupningsområden som särskilt bevakas, och du får gärna ange om du har något område där du har fördjupade kunskaper och/eller särskilt intresse.
I ditt arbete har du många kontaktytor, framför allt inom kommunen men även externt och då framför allt med Försäkringskassan.
KvalifikationerDu har en akademisk examen med HR-inriktning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i de lagar och avtal som styr arbetsmarknaden och kan förmedla detta på ett tydligt och professionellt sätt. Du har god datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserat personalsystem.
Arbetet kräver att du har ett konsultativt förhållningssätt, är drivande och strukturerad och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna driva frågor självständigt. Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde 2015-04-15 eller enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Lars Sjöberg, verksamhetschef, 044-13 66 60
För facklig information, ta kontakt med
Gunilla Juhlin, Kommunal: 044-13 48 81
Annika Lovén, Vision: 044-13 68 32
Sista ansökningsdatum
2015-02-28
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: OMS:2015:31
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2166537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.