HR-specialist
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 4, Områdesledning, HR- / Administratörsjobb / Göteborg
2014-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist" (publicerad 2015-12-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 4, Områdesledning, HR- i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Publiceringsdatum2014-04-25BeskrivningOmråde 4 är ett av Sahlgrenska Universitetssjukhusets sex olika områden.
Område 4 är en samlad resurs för diagnostik, vård och behandling samt forskning, utveckling och utbildning inom Bild- och funktionsmedicin, Laboratoriemedicin, Infektion, Reumatologi samt Medicinsk fysik och teknik. Området har drygt 2 100 anställda och en budget om cirka 2 miljarder kronor.
Dina arbetsuppgifterOmrådets HR-avdelning är en specialistfunktion för HR-frågor. Avdelningens roll är att arbeta strategiskt, konsultativt och serviceinriktat. Vi erbjuder ett spännande och kvalificerat arbete inom HR-området, där du blir en del i en engagerad arbetsgrupp. Som HR-specialist arbetar du dels som generalist och ger stöd till chefer och verksamheter, dels med sjukhusövergripande specialistfrågor. Vi har vid denna tillsättning ett särskilt behov av att du har intresse för och erfarenhet av arbetsgivarfrågor såsom löner och lagar och avtal.
KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning med inriktning HR eller annan relevant högskoleutbildning. Du ska ha minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna inom arbetsgivarområdet.
För att kunna driva och utveckla HR-frågorna förutsätts att du är målinriktad, har initiativförmåga och att du är tydlig och servicinriktad. Det är viktigt att du är en teamspelare som har lätt för att samarbeta, är lyhörd, kreativ och kan skapa förtroenden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-09
Ange följande referens när du ansöker: 2014/2188
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHR-chef Gunilla Persson 031-342 18 21
HR-specialist Ewa Thorin-Andersson 031-342 76 07
Facklig kontaktVision, Therese Jakobsson 076-050 88 63
SACO, Marianne Sundling 031-342 27 89
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 4, Områdesledning, HR-avdelning
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 4, Områdesledning, HR-avdelning
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 1853065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.