HR-specialist
Öckerö kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Öckerö,
Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Tjörn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Öckerö kommun, Personalenheten i Öckerö Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
HR-enheten ligger under avdelningen Juridik, HR, Kommunikation. HR-enhetens uppdrag är att stödja kommunens chefer i arbetsgivarfrågor och skapa rätt förutsättningar för att de ska känna sig trygga i sin roll som ledare. Vi ger verksamheterna verktyg och stöd inom HR-området som möjliggör och skapar förutsättningar för Öckerö kommun att nå sina mål, prioriteringar, värderingar och sin vision.
Hos oss finns det möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder också semesterväxling, löneväxling och friskvårdsbidrag.
Publiceringsdatum2023-03-29ArbetsuppgifterSom HR-specialist hos oss i Öckerö kommun erbjuder vi dig ett självständigt och stimulerande arbete. I nära samarbete med dina kollegor stödjer och coachar du chefer i samtliga HR-relaterade frågor. Du kommer också att arbeta med löneöversynsprocessen samt framtagande av personalnyckeltal och statistik. Rollen som HR-specialist är en bred roll där du deltar i det strategiska såväl som i det operativa HR-arbetet. I uppdraget ingår också att arbeta med utbildning och utveckling inom HR-området.
Din placeringsort är på Öckerö och du rapporterar till avdelningschef. Du kommer att arbeta nära HR teamet som består av en processledare, två HR-specialister, tre löneadministratörer, en systemförvaltare samt avdelningschef. Vi har ett gott samarbete i gruppen och delar gärna med oss av kunskap och erfarenhet.
KvalifikationerVi letar efter dig som har en högskoleutbildning inom personalområdet och några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Vi blir extra glada om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med löneprocesser. Har du dessutom erfarenhet från kommunal verksamhet och vet att du trivs i den miljön är det en klar fördel.
Som person är du engagerad och tycker om att bygga relationer och jobba nära verksamheterna. Du har förmåga att arbeta konsultativt och skapa struktur i en händelserik miljö, där du kommer att hantera flera parallella HR-frågor samtidigt. Du är prestigelös och värdesätter vikten av samarbete samtidigt som du kan arbeta självständigt och driva egna frågor när det krävs. Du är lösningsorienterad och har både en integritet och en öppenhet som gör dig till en trygg samarbetspartner.
Vi värdesätter ett gott samarbete och lägger därmed stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1212436".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Öckerö kommun (org.nr 212000-1280)
Arbetsplats Öckerö kommun, Personalenheten
Kontakt Processledare HR
Anna Foss
anna.foss@ockero.se 031-976212 Jobbnummer 7602943
Observera att sista ansökningsdag har passerat.