HR-samordnare till Gnesta kommun

Gnesta kommun / Administratörsjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun i Gnesta

I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Detta är ett spännande och utmanande arbete som fordrar både bredd och djup samt ett genuint intresse för kommunen som helhet. Vill du arbeta brett med de olika förvaltningarna i kommunen, så är detta en tjänst för dig!

Tjänsten är placerad på kommunstyrelseförvaltningen som har uppdraget att leda och samordna kommunens verksamheter. Här finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation och IT. Vi samordnar också arbetet inom kultur, fritid, näringsliv och turism. Förvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen.

Publiceringsdatum
2022-11-28

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för HR-frågor och att arbeta verksamhetsnära med såväl operativa som strategiska HR-frågor. Du kommer att arbeta med alla typer av HR-frågor såsom tex rekrytering och bemanningsfrågor, utbildning och kompetensfrågor, avtalsfrågor, arbetsmiljö- och rehabilitering mm. Vi är ett litet team som arbetar nära varandra för att utveckla HR-arbetet och för att på bästa sätt nå resultat och uppsatta mål. Du blir en viktig del i vårt team.

Även om arbetet är brett så kommer du att få arbeta mer specialiserat inom något område som du är speciellt intresserad av. Vad skulle du vilja vara vår specialist inom för område?

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning vi finner likvärdig
• erfarenhet av kvalificerade HR-frågor
• god kännedom om arbetsrättsliga lagar
• ett konsultativt förhållningssätt och en genuin vilja att stödja chefer inom HR-området
• ett arbetssätt som präglas av utveckling, engagemang och gott bemötande

Meriterande är om du även har:
• erfarenhet av HR-arbete inom kommunal verksamhet och av kommunala kollektivavtal
• förhandlingsvana
• erfarenhet av kompetensförsörjning tex kompetensbaserad rekrytering, kompetensutvecklingsfrågor etc.

Dina kompetenser kommer att matchas så att du tillsammans med övriga i HR-enheten blir en del i ett starkt och kompetent team.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen använder vi en rekryteringsfirma. Du kan ansöka direkt hos rekryteringsfirman eller här i Offentliga jobb. Ansökningar som skickas via OJ skickas vidare till rekryteringsfirman.
Länk till rekryteringsfirman:
https://www.jeffersonwells.se/sv/jobb/b91b4239-6513-487d-bc32-a0e418d0326f/hr-samordnare-till-gnesta-kommun

Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1177402".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnesta kommun (org.nr 212000-2965), http://www.gnesta.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Rekryteringskonsult
Marie Gutke
marie.gutke@jeffersonwells.se

Jobbnummer
7211122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun: