HR-partner till Luleå/Bodens närsjukvårdsområde

Region Norrbotten / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Arbetsplats: Sunderby sjukhus
Referensnummer: 196419

Om arbetsplatsen

Division Närsjukvård står inför stora utmaningar vad det gäller den framtida kompetensförsörjningen och som HR-partner har du stor möjlighet att tillsammans med divisionens chefer och medarbetare bidra till att verksamheten med ständiga förbättringar fortsätter att utvecklas. Tillsammans med HR verksamhetsstöd och den centrala HR avdelningen och HR-partners i övriga divisioner utgör vi Regionens HR funktion.

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i en dynamisk och kreativ arbetsmiljö med kontaktytor som spänner sig över olika typer av verksamheter och med frågeställningar som varierar från operativ till strategisk nivå. Som HR-partner i division Närsjukvård är du en av nio HR-partners och du är direkt underställd divisionens HR-chef.

Publiceringsdatum
2018-10-23

Dina arbetsuppgifter
Som HR-partner i division Närsjukvård har du särskilt fokus på det strategiska HR arbetet, men omfattar även kvalificerad rådgivning, operativt arbete och administration. Du är ett värdefullt stöd och bollplank till verksamhetschefer och hälsocentralschefer i primärvården Luleå/Boden. Du är samordnare för HR-frågorna inom Luleå/Bodens närsjukvårdsområde vilket innebär att du representerar HR i närsjukvårdschefens ledningsgrupp.

Som HR-partner i division är du länken mellan verksamheten och övriga delar av HR funktionen och ansvarar för att bevaka och informera om gällande riktlinjer och rutiner inom HR området. Du ansvarar för att tydliggöra Region Norrbottens medarbetarpolicy och arbetsgivarrollen ur ett regionsperspektiv i nära samarbete med berörda chefer och fackliga representanter. I arbetsuppgifterna ingår även arbetsrättsliga frågor och förhandlingar samt uppföljning av HR-data.

Bakgrund
Du som söker har flera års erfarenhet av kvalificerat HR arbete, utbildning inom HR-området på högskolenivå eller genom annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har ett professionellt förhållningssätt och har en god förmåga att bygga och underhålla relationer. Med din tidigare erfarenhet är du trygg och stabil, du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan utföra dem på ett självständigt sätt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att anpassa dig till olika människor och situationer samt är tydlig i din kommunikation. Då uppdraget innehåller uppföljning av HR-data är det värdefullt att du är analytisk och har en god förmåga att se helheten ur ett regionperspektiv.

Anställningsfakta

Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning, heltid måndag-fredag med placering Sunderby sjukhus.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Resor kan komma att förekomma i tjänsten.

Välkommen in med din ansökan!

Vill du veta mer?

Kontakta HR-chef Mari Conrad, 072-740 97 90 eller HR-partner Emma Strandberg, emma.strandberg@norrbotten.se 0920-711 72

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Fackliga företrädare

Kontakta Vision Per Vestin, 0920-28 43 91
Kontakta SACO Maria Sjöberg, 0920-28 43 59
Sista ansökningsdag är den: 2018-11-11

Varaktighet, arbetstid
Heltid, dagtid måndag-fredag Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mari Conrad mari.conrad@norrbotten.se 0920-282679

Företag
Region Norrbotten

Adress
Region Norrbotten
Robertsviksgatan 7
97189 Luleå

Kontorsadress
Robertsviksgatan 7

Jobbnummer
4418304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Norrbotten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Norrbotten: