HR-partner, rekrytering och kompetensförsörjning

Skellefteå kommun, Support och lokaler / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå

Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Arbetstillfällena ökar och det har knappast funnits en mer spännande tid att arbeta med rekrytering och kompetensförsörjning i Skellefteå.

Vi behöver nu stärka upp inom området och söker därför en driven HR-partner med fokus på rekrytering och kompetensförsörjning.

Rekryteringscenter är Skellefteå kommuns spetskompetens inom rekryteringsområdet. Vi erbjuder rekryteringstjänster till kommunens alla chefer och jobbar kommunövergripande med operativa kompetensförsörjningsfrågor inom områdena attrahera och rekrytera. Kompetensbaserad rekrytering ligger oss varmt om hjärtat. Så, om du precis som vi tycker att kompetens, kravprofil och objektivet är begrepp som bör användas minst ett tiotal gånger per dag så är du troligtvis den vi söker. Finns även begreppet kandidatupplevelse med bland dina favoritord så har vi troligtvis en riktigt bra matchning.

Vi arbetar i den aktivitetsbaserade delen av Stadshuset och är ett växande team med höga ambitioner som hjälps åt och stöttar varandra, men framför allt har vi riktigt kul på jobbet. Välkommen att bli en av oss!

Publiceringsdatum
2023-04-01

Arbetsuppgifter
Som HR-partner med fokus på rekrytering och kompetensförsörjning har du ett nära samarbete med HR-strateger, både på kommunövergripande nivå och på förvaltningarna. Du bidrar med rekryteringsperspektivet i arbetet med kompetensförsörjningsplaner och aktiviteter kopplat till dem. Särskilt fokus läggs vid områdena onboarding, offboarding, erbjudande och kandidatupplevelse, där du förväntas driva utveckling tillsammans med HR-strateger och kollegorna på Rekryteringscenter.

Rollen som HR-partner inriktning rekrytering och kompetensförsörjning innebär ett du har ett utökat ansvar, så kallat funktionsansvar, där du företräder, planerar och koordinerar arbetet inom ditt ansvarsområde. Rollen är ny och du kommer därför ha stor möjlighet att forma den utifrån behov som lyfts av HR-strateger och kollegorna på Rekryteringscenter.

Du arbetar till viss del även med operativt rekryteringsarbete. Det innebär att du på uppdrag av rekryterande chef ger stöd genom hela rekryteringsprocessen. Eftersom vi har över 400 olika yrken är det stor variation på rekryteringsuppdragen och du förväntas anpassa ditt stöd utifrån chefens och verksamhetens behov och förutsättningar. I vissa rekryteringar behöver du lägga extra fokus på målgruppsanpassning och marknadsföring, medan du i andra rekryteringar främst fokuserar på urvalsarbete med tester och arbetsprover.

Kvalifikationer
I rollen som HR-partner inriktning rekrytering och kompetensförsörjning förväntas du ta stort ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. För att lyckas med detta tror vi att du har en akademisk utbildning inom personalområdet samt flerårig erfarenhet från rekryteringsarbete. Du har även arbetat med övergripande HR frågor i en större organisation och drivit utveckling inom områdena onboarding, offboarding, erbjudande och kandidatupplevelse.

Du har lätt för att se logik och samband även i komplexa frågor och situationer och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Genom din kommunikativa förmåga vinner du snabbt andras förtroende och du kan på ett professionellt sätt framföra dina åsikter, samtidigt som du nyfiket lyssnar in andra och anpassar dig till olika situationer. Du behöver vara skicklig i ditt sätt att kommunicera på svenska, i både tal och skrift. Behärskar du dessutom det engelska språket obehindrat så är det meriterande.

Och till sist, det viktigaste av allt - du brinner för rekrytering lika mycket som vi gör!

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C133656/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Support och lokaler

Kontakt
HR-partner Rekryteringscenter
Terece Harrysson
0910 - 73 50 00

Jobbnummer
7612951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, Support och lokaler

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler: