HR-partner med rekryteringsfokus till offentlig verksamhet
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Nynäshamn,
Huddinge,
Botkyrka,
Södertälje,
Tyresö eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj.
Publiceringsdatum2017-07-10Dina arbetsuppgifterVi söker nu en erfaren HR-partner med rekryteringsfokus till en offentlig verksamhet i Nynäshamn. Du kommer att arbeta på enheten för verksamhetsnära stöd och arbeta tillsammans med teamet som består av fem medarbetare. Organisationen är i dagsläget under utveckling och nu finns det ett behov av en tillfällig HR-partner som kan vara behjälplig med chefs- och specialistrekrytering fram till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande;
* ansvara särskilt för att aktivt stödja och driva chefsrekryteringar
* tillsammans med rekryterande chefer stödja chefer i alla operativa HR-frågor som till exempel arbetsmiljö och hälsa, arbetsrättsliga frågor och rehabilitering
Du kommer att ha daglig kontakt med olika verksamheter, så det är av största vikt att du tycker om att arbeta i en konsultativ, proaktiv, stödjande och kvalitetssäkrande roll samtidigt som att du alltid har ett strategiskt tänk i ditt arbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personal- eller beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. Du har troligtvis utbildning inom kometensbaserad rekrytering samt mycket god systemvana. Vi ser att du har erfarenhet av liknande uppdrag och har bred kunskap som HR-generalist. Du är van vid att arbeta i projektform och har erfarenhet av olika arbetsrättsliga frågor och rehabilitering. Vidare har du god samarbetsförmåga, är utpräglat kommunikativ och förtroendeskapande i dina interna och externa kontakter och möten. Du är van att driva frågor till slut, hålla god struktur och planering samtidigt som du är flexibel och är öppen för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är meriterande om du även har erfarenhet från offentlig verksamhet.
Du erbjuds
Ett uppdrag som kräver ett konsultativt förhållningssätt och omfattar alla delar inom HR; attrahera, rekrytera, utveckla och engagera samt avveckla. Du utgör ett nära verksamhetsstöd till chefer och kvalitetssäkrar deras arbete så att man följer lagstiftning, policyer och rutiner samt arbetar med främjande och förebyggande aktiviteter inom arbetsmiljö och hälsa.Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och är på heltid med start i mitten av augusti. Tjänsten beräknas pågå till i minst fram till årsskiftet med chans till förlängning för rätt person. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Victoria Dall via mail:
victoria.dall@jurek.se.Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida:
www.jurek.se, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Start
Senast 28: augusti
ErsättningEnl.ök
Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVictoria Dall
victoria.dall@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3599158
Observera att sista ansökningsdag har passerat.