HR-Partner Kompetensutveckling
Cambrex Karlskoga AB / Administratörsjobb / Karlskoga
2018-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-Partner Kompetensutveckling" (publicerad 2021-11-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cambrex Karlskoga AB i Karlskoga -
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt och expansivt företag som arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Vi tillverkar framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har drygt 420 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen.
Bakgrund
Vi söker just nu en HR-Partner med ansvar för företagets kompetensutveckling. Vi söker dig som brinner för människors och
organisationers utveckling och som vill vara en del i att se till att vi som
företag är lika framgångsrika framåt som vi varit hittills. Det här jobbet
handlar om att utifrån våra strategier identifiera viktiga kompetensbehov och
att sedan utveckla och implementera de bästa verktygen för att fylla
kompetensgapen på kortast möjliga tid. Rollen arbetar nära verksamheten och
dess chefer och är en partner för dem i kompetensutvecklingsfrågor. Detta blir
en nyckelposition i vårt arbete att säkerställa att vi i varje givet tillfälle
har rätt kompetens och för att öka flexibiliteten bland våra medarbetare. I
arbetet ingår även att ansvara för företagets genomtänkta och uppskattade
introduktionsprocess som är vårt viktigaste verktyg för att göra ett första
intryck på våra nya medarbetare. Slutligen är rollen också en proaktiv
HR-partner till cheferna i organisationen i frågor om att attrahera, utveckla
och behålla medarbetare.
Publiceringsdatum2018-12-20Dina arbetsuppgifter• Proaktivt partnerskap till verksamhetens chefer i kompetensutvecklings- och HR-frågor
• Process- och utvecklingsansvar för kompetensutvecklings-, ledarutvecklings- och introduktionsprocesserna
• Identifiera nuvarande och framtida kompetensbehov genom kompetenskartläggning
• Kravställa, planera, genomföra och följa upp kompetensutvecklingsåtgärder
• Utbildningsadministration och kvalitetskontroll
• Bygga upp ett nätverk av olika leverantörer och skolor för att säkra långsiktig kompetensförsörjning
• System- och utvecklingsansvar för företagets utbildningssystem (LMS)
• HR-partner till utpekad del av organisationen i frågor kring att attrahera, utveckla och behålla medarbetare.
KvalifikationerVi tror att du har
en akademisk examen inom HR-området och minst fem års relevant erfarenhet från
området. Vi ser gärna att du har en bakgrund från HR- och/eller
kompetensutvecklingsarbete inom industrin.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som vill vara en del av en spännande bransch och ett dynamiskt företag. Som person är du nyfiken och tar initiativ till att hela tiden förbättra verksamheten. Du får din energi av att arbeta tillsammans med andra och trivs i en miljö med många kontaktytor.
Kontaktinformation
Daniel Lindkvist, HR & Kommunikationschef, 0703685028,
daniel.lindkvist@cambrex.comJudit Modin, Akademikerföreningen, 0761076705,
judit.modin@cambrex.comBertil Forsebrink, Unionen, 0703783905,
bertil.forsebrink@cambrex.comArbetsplats
Björkborns industriområde
691 33 Karlskoga
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: 4000816358
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Lindkvist
daniel.lindkvist@cambrex.com 0703685028
Judit Modin
judit.modin@cambrex.com 0761076705
Bertil Forsebrink
bertil.forsebrink@cambrex.com 0703783905
FöretagCambrex Karlskoga AB
AdressCambrex Karlskoga AB
Björkborns industriområde
69185 Karlskoga
KontorsadressBjörkborns industriområde, 691 33 Karlskoga
Jobbnummer 4522310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.