HR-Partner
Ågrenska AB (Svb) / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ågrenska AB (Svb) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Sedan 1989 arbetar Ågrenska för att skapa förutsättningar för ett optimalt liv för personer med sällsynta hälsotillstånd och andra funktionsnedsättningar. Vi är ett nationellt kompetenscentrum där vetenskap och hjärta går hand i hand. Här bedriver vi bland annat korttidsverksamhet, familjevistelser, personlig assistans, kurser och konferens. Vi erbjuder en enastående vacker arbetsplats belägen på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Ågrenska är en idéburen organisation utan vinstintresse.
Roll och uppdrag
Rollen som HR Partner är bred och du kommer att arbeta såväl operativt som strategiskt med att stödja chefer i HR- och ledningsfrågor. Rollen rapporterar direkt till VD. Du förväntas agera proaktivt och behovsstyrt gentemot verksamhetens chefer. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:
• Kvalificerat HR-stöd samt arbetsrättsligt stöd till cheferna med fokus på kompetensförsörjning, organisatorisk och social arbetsmiljö samt ledarskap och medarbetarskap.
• Medverka till att utveckla chefernas HR-kompetens och organisera samt genomföra kompetenshöjande insatser.
• Bidra i verksamhetens årliga planeringsprocess och uppföljning.
• Driva och bidra till utveckling, förbättring och uppföljning av HR-processer, riktlinjer och rutiner.
Erfarenhet och kompetens
För tjänsten är det ett krav att du har:
• Personalvetarexamen alternativt högskole- eller universitetsutbildning om minst 120 p/180 hp som vi kan bedöma som likvärdig.
• 3-5 års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete på strategisk nivå, där arbetsrätt, förändringsledning, processarbete samt kartläggningar och analyser har ingått som en naturlig del.
• Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsnära HR såväl operativt som strategiskt.
• Erfarenhet av att hålla utbildningar och föredrag och trivs med att stå inför en grupp.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Meriterande:
Erfarenhet av verksamhetsnära arbete i en 24/7 verksamhet och förståelse för dess komplexitet
Publiceringsdatum2022-08-24Dina personliga egenskaperDå det här är en ny roll för oss på Ågrenska kommer du få möjligheten att vara med och forma innehållet samt arbetsprocesser. Det ställer krav på eget driv, ambitioner, flexibilitet samt att du trivs i en miljö där inte allt är på plats.
Anställningsform: Tillsvidare. Ågrenska kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Ansökningar hanteras löpande. Passar du in på ovanstående profil, ansök redan idag! Du är också varmt välkommen att kontakta oss med frågor eller funderingar inför din ansökan. Vi berättar gärna mer om Ågrenska och om uppdraget. Frågor om tjänsten besvaras av Zozan Sewger Kvist, VD, 073 512 46 56.
Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Beställ gärna ett redan nu på
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy (
https://www.agrenska.se/om-oss/personuppgiftspolicy/).Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅgrenska AB (svb)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ågrenska AB (svb) (org.nr 556436-2217),
https://www.agrenska.se Arbetsplats Ågrenska
Jobbnummer 6913451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.