HR-partner

Haninge Kommun / Administratörsjobb / Haninge
2019-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-partner" (publicerad 2022-09-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge, Stockholm eller i hela Sverige

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.




Publiceringsdatum
2019-10-11

Beskrivning
Nu stärker vi vår grupp ytterligare! Som HR-partner kommer du ingå i kommunens HR-enhet och tillhöra gruppen HR Chefsstöd som idag består av 6 medarbetare och en chef.

Vi fungerar som ett stöd till kommunens chefer inom bland annat följande områden: rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, förhandling, individ- och grupputveckling, konflikthantering samt verksamhetsutveckling och coaching.

Inom HR finns två andra roller; HR-partner Ledningsgrupp och HR-strateg, vilka vi har ett nära samarbete med.

Dina arbetsuppgifter
Ditt främsta uppdrag är att vara ett konsultativt och operativt stöd till våra chefer utifrån ett arbetsgivarperspektiv. Detta gör vi bland annat genom att turas om att bemanna vår HR-support. De frågor som kommer in besvaras i möjligaste mån direkt, medan mer omfattande ärenden fördelas till någon med specialistkunskaper inom området.

Du förväntas också ta en samordningsroll för vårt ärendehanteringssystem. Det innebär att ingå i samordningsgruppen med andra inom kommunen som nyttjar systemet, att vara superuser och jobba med förbättringar av våra arbetssätt i systemet .

Om du har intresse av och kunskaper om digitalisering finns det även möjlighet att få arbetsuppgifter inom det området. Vi arbetar ständigt med att utveckla och effektivisera våra processer för att underlätta för våra chefer att göra rätt.

Kvalifikationer
• Högskoleexamen inom HR-området eller annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdigt
• 1-2 års erfarenhet av brett HR-arbete

Har du erfarenhet från arbete inom kommun eller landsting ser vi det som meriterande, liksom tidigare kunskap om eller erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem.

Du är strukturerad och motiveras av att ha en konsultativ roll. Det är viktigt att du är flexibel och självgående, då de frågor som kommer in spänner över hela HR-området. HR-partnerrollen förutsätter ett moget agerande som bygger på gott omdöme och som är förtroendeingivande. Det krävs också att du har lätt att samarbeta med chefer, medarbetare och kollegor.

Om företaget
För att trivas hos oss så vill vi att du delar vår övertygelse om att vi inom kommunen har världens viktigaste jobb. Vi lyckas i vårt uppdrag genom att vara kunniga, professionella samt mål- och resultatinriktade. Vi samarbetar och drar nytta av all den kompetens som finns inom enheten och kommunen. Stort fokus ligger på att kontinuerligt utveckla våra HR-processer och bli mera proaktiva och strategiska gentemot förvaltningen.

Kontaktperson. Om du har frågor om tjänsten så kontakta HR Gruppchef Ann Dynesius på telefonnummer 08-606 55 77. Facklig representant kan nås via kommunens växel 08-606 70 00.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Så snart som möjligt Tillsvidareanställning

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Haninge kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/601".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Haninge kommun (org.nr 212000-0084)

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen, Personalavdelningen, HR-enheten

Jobbnummer
4862401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haninge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haninge Kommun: