HR-Lönekonsult

Säffle Kommun / Administratörsjobb / Säffle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Säffle, Åmål, Grums, Bengtsfors, Hammarö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säffle Kommun i Säffle, Åmål, Karlstad, Sotenäs eller i hela Sverige

I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och samhällets växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026




Publiceringsdatum
2022-06-30

Beskrivning
Just nu finns en ledig tjänst hos oss som HR-Lönekonsult och vi behöver dig som kan och vill vara med och komplettera vårt HR team!
HR-enheten består av HR, Lön samt vår nykomling Bemanningsenheten och på enheten arbetar 19 medarbetare.

Vi har ett mycket nära samarbete och hjälper varandra i stort och smått. Det blir många gemensamma projekt då vi ständigt arbetar med utvecklings - och förändringsarbeten.
Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, god stämning och engagemang. Vi har spännande uppdrag och medarbetare med bred erfarenhet och stor kunskap. Hos oss får du stort ansvar och kan aktivt bidra till kommunkoncernens utveckling. Anta utmaningen, sök till oss idag!

Vi söker dig som vill arbeta i en roll där vi tar det bästa ur två världar, nämligen HR och Lön. Som HR-Lönekonsult arbetar du med löneadministration och service samt avtalstolkningar och utveckling - och förbättringsarbete. Det innebär att du är med och fortsätter att ständigt utveckla en professionell serviceverksamhet. Kundens fokus, att fortsätta och utveckla digitala processer och att arbeta smartare tillsammans är prioriterade områden för oss som stödorganisation till chefer, administratörer och anställda inom kommunkoncernen.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med registrering och kontroller i vårt lönesystem Heroma. Du ingår i ett team som ger support, service och stöd åt våra chefer, administratörer och övriga anställda gällande schema, löner och avtalsfrågor. Du kommer även att arbeta med utbildnings- och informationsinsatser. Vidare kommer du att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete där digitalisering av våra processer står högst på listan. Vi vill alltid bli ännu bättre och ständiga förbättringar och utveckling är en naturlig del av uppdraget.

Vi söker dig som...

• trivs i en roll där utveckling och tillväxt är i fokus. Rollen ställer stora krav på att du kan växla mellan att vara noggrann och specifik när det behövs till att vara bred och se helhetslösningar när det behövs. Du bjuds in att delta i utvecklingen i några av våra viktigaste processer samtidigt som du varje dag kommer att arbeta i samma processer. Det ställer krav på att du löpande förhåller dig kritiskt till dina arbetsuppgifter och sättet du utför dem i syfte att varje dag göra något lite bättre än dagen innan. För oss är dina egenskaper och ditt sätt att förhålla dig till din omgivning och dina kollegor av yttersta vikt för att vi ska lyckas ta oss dit vi vill.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration, avtalstolkningar samt utvecklingsarbete. Du har en hög allmän datamognad och intresse av att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i HR-systemet Heroma. Har du kunskap om avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är även detta ett plus. För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Du är duktig på att uttrycka dig väl i skrift och kan ta fram underlag av god kvalitet. Din kommunikativa sida är stark och du gillar att hitta lösningar på nya frågor som dyker upp.

Du har eftergymnasial utbildning på minst ett år inom löneadministration eller utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig, alternativt gymnasial utbildning och minst ett års erfarenhet av löneadministrativt arbete. erfarenhet av personal - , löne - och/eller ekonomiadministration är meriterande, likaså arbete i det personaladministrativa systemet Heroma.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att vara en bra lagspelare.

Anställningsvillkor
Goda möjligheter till flexibelt arbetssätt med flextid samt möjlighet till viss hemarbete. Regelbunden kompetensutveckling, semesterdagsväxling, cykelförmån och friskvårdsbidrag är andra exempel på de förmåner du erbjuds hos oss. Läs mer om Säffle kommuns förmåner och om oss som arbetsgivare på vår karriärsida.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.

För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/
Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Säffle kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säffle kommun (org.nr 212000-1900)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelsen, HR-enheten

Kontakt
Pamela Dahlin
0533-681526

Jobbnummer
6788871

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säffle Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säffle Kommun: