HR-koordinator till Stockholm
Previa / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Previa i Stockholm,
Södertälje,
Uppsala,
Enköping,
Östhammar eller i
hela Sverige Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på
www.previa.se. Vi söker dig som vill kan lyfta Previa och Falcks HR-funktion till nästa nivå. Vi genomgår en förändringsprocess och ska nu skapa en gemensam HR- samt Lönefunktion för Sverige. Som HR-koordinator blir du en av de viktigaste resurserna inom Previa och Falcks HR-funktion. Vi erbjuder dig ett roligt, självständigt och omväxlande arbete i en verksamhet som räddar liv varje dag.
HR-koordinator
Till vårt huvudkontor i Stockholm söker vi nu en HR-koordinator att ingå i vårt team bestående av HR- och Lönemedarbetare. I rollen kommer du tillsammans med ett engagerat HR- och Löneteam arbeta för att göra skillnad för våra medarbetare/chefer och kunder.
Möjligheten
Den lediga tjänsten är utmanande och utvecklande då du arbetar i flera HR processer och mot många kontaktytor. Du brinner för att ge service och trivs med att arbeta med problemlösning och analys. Rollen är dynamisk och din vardag kommer att bestå av varierande arbetsuppgifter. Du har en viktig uppgift att ge stöd och support till HR-teamets olika funktioner, men kommer även ansvara och driva egna processer och projekt. Nästa karriärsteg från denna roll är en junior HRBP-roll där man kommer att ansvara för att stötta och utveckla en verksamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:
• Framtagande av statistik och rapporter
• Administrera rekryteringsprocessen
• Driva och delta i rekryteringsprocesser vid behov
• Projektleda och delta i "employer branding"-aktiviteter
• Stötta HRBP vid olika initiativ ute i verksamheten
• Framtagande av presentationsmaterial/utbildningsmaterial
• Hanterar utbildningsadministration, utforma och sammanställa enkäter
• Uppdatera chefshandboken
• Säkerställa HR-funktionens interninformation, främst genom publicering på intranätet
• Arbeta med projekt och delta i utveckling av interna och externa processer
• Utföra diverse löpande administration vid behov
Kvalifikationer för tjänsten
• Utbildning inom HR, eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
• 1-3 års erfarenhet från HR-administration, eller liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Excel och PowerPoint
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vi ser även gärna att du har
• Kommunikationsförmåga och är analytiskt lagd
• Problemlösningsfokus, drivs av resultat och att leverera hög kvalitet
Övrigt:
Tjänstgöringsgrad 100 %. Då du i tjänsten kommer att jobba i en global organisation så är det önskvärt att du behärskar engelska i både tal och skrift då koncernspråket är engelska. Du har även goda IT-kunskaper.
Vi erbjuder dig - ett arbete i en av Sveriges hetaste framtidsbranscher.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta HRBP Helena Thuresson tel nr
08-627 43 17 eller mail
helena.thuresson@previa.seVälkommen med din ansökan senast den 17 februari.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-02-03ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPrevia
AdressPrevia
Sankt Eriksgatan 113
11343 Stockholm
KontorsadressSankt Eriksgatan 113
Jobbnummer 4590015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.