HR-koordinator till Clevry (internt)
Clevry Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-12-19
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Clevry är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vi är verksamma inom flertalet affärsområden och kan tillgodose behovet av såväl nyexaminerade talanger som seniora. Det som gör oss speciella är vårt fokus på soft skills-tester som ett verktyg att matcha kandidater och arbetsgivare på ett effektivt sätt. Genom att identifiera motivationsfaktorer och drivkrafter kan vi hitta de bästa kandidaterna, förkorta rekryterings- och onboarding tiden och se till att både medarbetare och uppdragsgivare blir nöjda.
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. I Sverige utgår vi från vårt kontor vid Fridhemsplan i Stockholm.
Nu söker vi en HR koordinator till vårt Human Services-team i Stockholm. Detta är en visstidsanställning på 12 månader för att täcka upp för en föräldraledighet.
Om rollen
Som HR-koordinator hos oss blir du navet i vårt Human Services-team och den som våra konsulter och kollegor vänder sig till i HR-relaterade frågor. Du får en bred roll med insyn i hela medarbetarlivscykeln - från anställning och introduktion till löneunderlag och förhandlingar. Här finns möjlighet att snabbt växa i ansvar och utvecklas mot en HR-specialistroll.
Du kommer arbeta nära vår Country Manager och det som gör rollen unik är att du får frihet under ansvar, möjlighet att påverka och en chans att bygga vidare på din HR-kompetens i en internationell miljö.
Exempel på arbetsuppgifter
Vara kontaktperson för våra konsulter och stötta i anställningsrelaterade frågor
Hantera HR-processer för både konsulter och internt anställda
Förbereda underlag till lön och stödja organisationen i HR-administration
Vara med och driva förbättringar i våra rutiner och processer
Samverka med fackliga parter och Almega vid behov
Vem är du?
Vi tror att du:
Har en utbildning inom HR, personalvetenskap eller liknande
Har något års erfarenhet av HR-relaterat arbete
Har god förståelse för svensk arbetsrätt och kollektivavtal
Är kommunikativ, lösningsorienterad och prestigelös - och trivs med både varierande och mer administrativa uppgifter
Som person gillar du att arbeta nära människor, är trygg i att ta dialoger och tycker om att ha många bollar i luften.
Vad vi erbjuder dig
En familjär kultur där vi värnar om både trivsel och utveckling
Frihet under ansvar och stort mandat i din roll
Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och gymrabatt
En arbetsplats där soft skills värderas högt och där du får möjlighet att växa både professionellt och personligt
Om Clevry
I över 30 år har vi legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt - från Nordamerika till Singapore -
Rekryteringsprocess
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, genomföra ett verbalt och numreriskt färdighetstest. Vid en eventuell intervju med oss kommer du även får genomföra ett personlighetsteat. Svaren gås igenom mer ingående under intervjun.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Har du frågor? Kontakta Johan Ljungberg,
johan.ljungberg@clevry.com alternativt 070-417 69 44.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486),
http://www.clevry.com Jobbnummer 9657505