HR-Koordinator till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Publiceringsdatum
2024-03-22

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en HR-koordinator för en tillsvidaretjänst som tillsammans med oss vill vara med att driva och utveckla HR-arbetet på vår förvaltning med placering på vårt kontor på Vågmästaregatan 1 E.

Förvaltningens HR-avdelning består av 50 HR-specialister som är indelade på fyra geografiska områden och 6 HR -koordinatorer som arbetar på övergripande nivå samt 12 HR-specialister som arbetar inom vår rekryteringsenhet. HR-avdelningen innefattas också av fyra bemanningsenheter med 50 HR-specialister och administratörer som har hand om förvaltningens timavlönade.

Vårt team med HR-koordinatorer arbetar brett med HR- och lönefrågor. Våra ledord är Glädje, Omtanke, Tillsammans och Kreativitet!

I din roll som HR-koordinator kommer du ingå i ett team av fem andra HR-koordinatorer som har ett tätt samarbete och där alla är lokala processledare som kvalitetssäkrar, initierar förbättringsförslag och driver utvecklingen av den löneadministrativa processen i vår förvaltning. Vårt team arbetar med att stödja förvaltningens chefer, HR -specialister och administratörer i den löneadministrativa processen samt ge stöd i avtalsfrågor gällande våra medarbetare.

Övriga ansvarsområden är bland annat: hantering av behörigheter, bygga och underhålla förvaltningens organisationsträd, hantering av löneskulder samt kontroller/uppföljning inom den löneadministrativa processen. Det kan också tillkomma andra mindre och större uppdrag löpande. Du kommer ges möjlighet att arbeta med stor variation av arbetsuppgifter inom HR-området.

Arbetet innebär många kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete där du skapar ett förtroendefulla relationer med förvaltningens chefer, medarbetare och övriga samarbetspartner

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning administration eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant. Alternativt ser vi att du har gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet från ett liknande uppdrag.
• Uppdraget kräver tidigare erfarenhet av personal- och löneadministration.

Meriter:
• Det är meriterande om du har erfarenhet av de IT-system som finns inom Göteborgs stad.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av och god kunskap inom lagar och avtal kopplat till arbetsrätt och lön.

Dina personliga egenskaper
• Som person är du positiv och lyhörd i ditt bemötande. Därtill är du serviceinriktad och har mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
• Du ansvar för ditt arbete och de gemensamma arbetsuppgifterna och kan självständigt planera, utveckla samt driva aktuella frågor inom ditt arbetsområde.
• Du är snabb på att lära dig nya arbetsuppgifter och IT-system samt har en förmåga att fatta självständiga beslut och du behöver vara bra på att formulera dig i svenska språket både i tal och skrift.
• Då arbetsuppgifterna är mångsida och förutsättningarna kan förändras snabbt, behöver du vara flexibel och på egen hand kunna prioritera och planera arbetsuppgifterna.
• Som HR-administratör blir du kontaktad i ett brett spann av frågor och det är viktigt att du med serviceinriktning och integritet hanterar dessa förutsättningar i arbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C184080".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef HR-avdelningen Nordost och Centrum
Margareta Kjelldorff
margareta.kjelldorff@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-365 69 68

Jobbnummer
8562086

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: