HR-koordinator

Obos Bbl AB / Administratörsjobb / Växjö
2022-08-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-koordinator" (publicerad 2022-08-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Obos Bbl AB i Växjö, Sävsjö, Vetlanda, Jönköping, Linköping eller i hela Sverige

Är du en nyfiken HR-koordinator med intresse för system, processutveckling och digitalisering? Vill du arbeta med operativa HR-uppgifter och utveckling av processer samt ha en aktiv roll i HR-projekt?
OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vi vill skapa en ännu effektivare HR-avdelning där du och dina kollegor kommer vara en viktig del i utvecklingen.
Om rollen
Som HR-koordinator är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
fungera som operativt stöd till företagets HR Business Partners, HR-chef och rekryteringsspecialist
stötta och utbilda medarbetare och chefer vilket kräver en god kommunikativ förmåga
ta fram underlag till hållbarhetsrapporten och andra nyckeltal
utveckla och underhålla vår utbildningsplattform
introducera nyanställda medarbetare till våra HR-system
vara en del av att förbättra och utveckla företagets interna HR-processer
delta i projektarbete inom HR-avdelningen eller tillsammans med HR i Norge

Vi söker dig som har:
relevant eftergymnasial utbildning inom HR
erfarenhet av HR-arbete i en liknande roll
bred systemerfarenhet
goda kunskaper i svenska - både i tal och skrift
nordisk erfarenhet och grundläggande kunskaper i norska språket är det meriterande

Publiceringsdatum
2022-08-03

Dina personliga egenskaper
Du som antar denna utmaning är van att arbeta i ett högt tempo. Du har förmågan att kunna varva repetitiva arbetsuppgifter med mer projektinriktade uppgifter. Du trivs med att driva dina uppdrag från start till mål och kan lösa utmaningarna på vägen.
Du är digital och van att arbeta med administrativa uppgifter. Du är genuint intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och har en stor ansvarskänsla. Som person tar du dig an arbetsuppgifter med stort engagemang och professionalism och har personlig utveckling och verksamhetsutveckling som ledstjärna i ditt arbete.
Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.
Vårt erbjudande till dig
OBOS är en av de snabbast växande bostadsutvecklarna i Norden med uttalade mål att växa i Sverige. Vi satsar dessutom på att medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra anställda.
Koncernen har varit med och format Sverige i 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetenta och ansvarsfulla medarbetare. Vi jobbar med mycket frihet under ansvar.
Koncernen är i en tid av optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. HR-avdelningen finns representerad i Växjö, Solna och Myresjö och du rapporterar till HR-chefen.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 augusti!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
OBOS BBL AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Obos Bbl AB (org.nr 559222-1054)

Arbetsplats
Obos

Jobbnummer
6858257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Obos Bbl AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Obos Bbl AB: