HR-koordinator
Kontorsfixarna Skandinavien AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2010-10-21Om företagetKontorsfixarna är ett bemannings- och rekryteringsföretag, som har funnits på marknaden sedan 1986. Vi finns etablerade på flera orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm. Den totala bemanningsstyrkan uppgår till drygt 450 medarbetare. Vi arbetar framförallt med större företag och koncerner, med vilka vi skapar djupa, individuella och fortlöpande affärsrelationer. Kontorsfixarna är medlem i arbetsgivar- och branschorganisationen Bemanningsföretagen.
Vår HR-koordinator Linn skall vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie för henne. Vi sitter i nya fräscha lokaler i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter som hr-koordinator är att besöka våra resurskonsulter samt våra kontaktpersoner ute på våra kundföretag.
Du kommer att ha mycket kund- och personalkontakt och du ansvarar själv för din veckoplanering avseende konsult- och kundmöten. Var tredje vecka har du jourtjänst vilket innebär att du ansvarar för att samtliga bokningar från våra kundföretag tillsätts med rätt personal och i rätt tid. I arbetet ingår även en hel del administration.
KvalifikationerVi söker dig som är noggrann och strukturerad men utan att vara petig. Du kommer att arbeta självständigt i din roll samtidigt som du kommer att vara en tongivande lagspelare. Vi tycker det är viktigt att du tycker om människor samt att du är serviceinriktad och effektiv. Att arbeta som hr-koordinator på ett bemannings- och rekryteringsföretag ställer krav på hög flexibilitet och initiativförmåga. Du kommer att hamna i tempofyllda situationer vilket innebär att du bör ha en god förmåga att hantera stress och fatta snabba beslut. Tempot. För att trivas med arbetet behöver du tycka om att befinna dig i händelsernas centrum och vara den som organiserar och hittar lösningar.
Du är utåtriktad, flexibel, förtroendeingivande, effektiv och handlingskraftig. Du har god serviceattityd och van att arbeta mot deadlines. Du har minst gymnasieutbildning och körkort. Du har god datorvana och hanterar Officepaketet med lätthet.
Övrig informationVid frågor gällande tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Thorstrand, tel 08-663 99 00.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 125
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagKontorsfixarna Skandinavien AB
AdressKontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
Jobbnummer 759434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.