HR-Koordinator

Xylem Water Solutions Global Services AB / Administratörsjobb / Emmaboda
2021-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-Koordinator" (publicerad 2023-11-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Emmaboda, Lessebo, Nybro, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xylem Water Solutions Global Services AB i Emmaboda, Kalmar, Kristianstad, Malmö, Norrköping eller i hela Sverige

HR Koordinator

På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder.

Till vårt HR Shared Service team i Emmaboda söker vi nu en HR Koordinator med systemkunskap, som är lösningsorienterad och serviceinriktad.


Publiceringsdatum
2021-12-17

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten ingår i vår funktion, HR Shared Service Center, vi arbetar bland annat med daglig HR-support till samtliga avdelningar inom Xylem i Norden. Teamet består idag av 12 personer som har olika ansvarsområden och kompetenser. Tjänsten är placerad på vår HR-avdelning i Emmaboda och arbetsuppgifterna innefattar att ansvara, underhålla samt vidareutveckla våra system, processer och rutiner som tillhör funktionen.

I rollen ingår även att du tillsammans med dina kollegor arbetar med hr-relaterade frågor, bl. a. med on-boarding, utbildning samt lag och avtalsfrågor. Inom gruppen ges även möjlighet till projektarbete. Du rapporterar till chefen för Shared Service Norden och arbetar nära inom teamet.

En stor del av dina arbetsuppgifter kommer fokusera på att supportera i de HR-systemen vi har. Ansvara, uppdatera, underhålla och vidareutvecklar våra system men också rutiner och processer som följer med systemet och arbetet på avdelningen.

Vidare ingår det att sammanställa och färdigställa underlag, rapporter och statistik vilket innebär mycket siffror och data samt även analysering av detta.

Du kommer att ha många interna kontaktytor, vilket ställer krav på att du både är kommunikativ och serviceorienterad.


Erfarenheter

Det är meriterande om har en utbildning med inriktning mot Ekonomi/HR. Grundkravet är att du minst har gymnasieutbildning med relevant yrkeserfarenhet. Det är ett krav att du har erfarenhet av administrativt arbete samt god datavana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap GDPR och systemförvaltning.

För att kunna bemöta våra kunder har du även goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du kan något av de andra nordiska språken utöver svenska.


Dina personliga egenskaper

Som person är du noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och har hög integritet - du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt. För oss är det viktigt att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga då vi är ett stort team som arbetar tillsammans och hjälps åt. Du tycker om att lära dig nya saker och är prestigelös när det kommer till arbetsuppgifter.

Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull.


Kontaktuppgifter för detta jobb

Välkommen in med din ansökan, dock senast 2022-01-31. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Isabelle Ödlund, HR Shared Service Manager, 0471-24 75 92 eller Anna Elm, HR Business Partner, 0471-24 71 34 .

Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Xylem Water Solutions Global Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "oGbPhfwH-2934".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Xylem Water Solutions Global Services AB (org.nr 556782-9253)

Arbetsplats
Xylem

Jobbnummer
6190245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xylem Water Solutions Global Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xylem Water Solutions Global Services AB: