HR-koordinator

Intelligent Business Solutions i Norden AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intelligent Business Solutions i Norden AB i Karlstad, Göteborg, Gävle, Stockholm eller i hela Sverige

iBiz Solutions söker nu vår nya HR-koordinator som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Vi är ett specialistbolag som arbetar med systemintegration på Microsoft plattform och verkar inom ett område på hög teknisk nivå. Vi är stolta över att vara en del av en exklusiv skara som under flera år blivit utsedda till Superföretag, Mästargasell och Microsoft Guld Partner inom vår nisch. För att vi ska fortsätta med vår resa och leverera integrationslösningar i världsklass krävs även ett starkt samarbete inom hela företaget. Här har vi tillsammans, i alla enheter och affärsområden, en viktig roll för att iBiz ska fortsätta jobba mot visionen att bli förebilden inom systemintegration på Microsoftplattorm. Är du intresserad och redo för utmaningen att få iBiz att fortsätta växa med branschens bästa konsulter? Läs vidare här! Vi ser fram emot att höra mer om dig.
Rollen
I rollen som HR-koordinator kommer du arbeta med operativa HR-frågor. Även ansvar för lönehanteringen i bolaget ingår som en del i din tjänst. Du har en viktig roll i bolaget där du har hög kompetens inom HR och en aktiv roll som partner mot bland annat ledning, affärsområdeschefer samt teamchefer. Du tillhör vårt finansteam och rapporterar till vår Finance Manager.
Att förse chefer och ledning med operativ support inom HR-området.
Att säkerställa tillämpning av lagar, avtal och policies.
Att ansvara och driva det systematiska arbetsmiljöarbetet inkl. Arbetsmiljökommitté
Att aktivt bidra till förändrings- och förbättringsåtgärder inom HR-området i samråd med chefer, ledning och TA Partner (exempelvis strategisk kompetensförsörjning, lönebildning osv).
Att ansvara för personaladministration och fullständig lönehantering samt tillhörande uppgifter (exempelvis myndighetsrapportering, arbetsgivarintyg, pension- och försäkringshantering).
Att bidra till teamet med övrig administration vid behov.
Arbeta med ständiga förbättringar gällande rekryterings-, preboarding- och onboardingprocessen i bolaget i nära samarbete med TA-partner och Marknad.

Vem söker vi?
För att trivas och lyckas i den här rollen letar vi efter dig som har några års erfarenhet av att jobba med HR-frågor. Vi ser gärna att du har en personalvetenskaplig eller motsvarade utbildning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med lönehantering är det meriterande men det är inget krav.
Inom rollen finns goda utvecklingsmöjligheter att på sikt även driva strategiska HR-frågor.
Vi tror att du är en nyfiken person som är bra på att bygga relationer genom en ödmjuk framtoning och tydlig kommunikation. I rollen medverkar du i att utveckla och ibland utmana cheferna inom HR-området, något som du gör genom tydlighet men med mycket hjärta och glädje. Du är en stark teamspelare med en god förmåga att ansvara och utveckla ditt kompetensområde självständigt. Du har lätt för att lära och arbetar med ett starkt driv på ett strukturerat sätt.
Bli en del av ett superföretag
iBiz Solutions startade 2008 i Karlstad och finns idag även i Stockholm, Gävle och Oslo med totalt cirka 70 medarbetare. Vi är ett bolag med god och trygg ekonomi och med en omsättning på cirka 100 miljoner för 2020. Som helägt bolag till Advania har vi också ett nära samarbete med många kompetenta kollegor även utanför iBiz kärnorganisation.
Vi erbjuder dig en trygg anställning i ett tillväxtbolag, med stort fokus på personal och kompetens. Alla är vi lagspelare som stöttar varandra både i teamet och över affärsområdesgränserna vilket ger enorma möjligheter att utvecklas både vad gäller kompetens i rollen och socialt som individ. Hos oss har du stora möjligheter att påverka och göra skillnad - på riktigt.
Vi trivs ihop och månar om varandra. Vi har en etablerad värdegrund och stark företagskultur som vi kallar "The iBiz Way". För oss är det lika viktigt med kompetensutveckling, teknik och projekt som balans mellan arbete och privatliv. Läs mer Om Oss
Ansökan: Vi vill ha din ansökan senast den 15 december, men vi arbetar löpande med rekryteringen och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Hör gärna av dig så snart som möjligt!
Ytterligare information: Gå gärna in på www.advania.se för att få ytterligare information om våra ägare.

Publiceringsdatum
2021-11-26

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-15

Adress
Intelligent Business Solutions i Norden AB
Våxnäsgatan 10
65340 KARLSTAD

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intelligent Business Solutions i Norden AB (org.nr 556396-9640), https://ibiz-solutions.se/jobba-hos-oss/
Våxnäsgatan 10 (visa karta)
653 40  KARLSTAD

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: rekrytering@ibiz-solutions.se

Arbetsplats
Ibiz Solutions

Jobbnummer
6134585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intelligent Business Solutions i Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intelligent Business Solutions i Norden AB: