HR-konsulter till spännande kunduppdrag

Framtiden AB / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Framtiden AB

Har du erfarenhet inom HR/ Personalarbete? Gillar du att arbeta med människor i en omväxlande och föränderlig miljö? Då kommer du trivas som HR-konsult hos oss på Potential HR. Vi strävar efter att både du och de kunder du arbetar hos ska nå sin fulla potential.

Publiceringsdatum
2014-03-19

Arbetsuppgifter
Potential HR vill utöka sitt HR-nätverk i Jönköping med omnejd. Vi söker nu HR- konsulter med generalist- eller specialistkompetens inom HR, som kan komma in på korta eller långa uppdrag. Som HR-konsult ansvarar du för att självständigt driva och genomföra HR-relaterade arbetsuppgifter ute hos kund. Dina arbetsuppgifter varierar mycket beroende av kunduppdrag och din kompetens. Ibland kan du ansvara för små specifika uppdrag hos kunder och ibland för långsiktiga heltidsuppdrag hos kund.
Det kan innefatta både brett HR-arbete, specifika HR-projekt och specialistarbete på strategisk och/eller operativ nivå. Det kan även innefatta interimsuppdrag som t.ex. HR-chef. Uppdragen spänner över alla HR-relaterade områden och din kompetens kan exempelvis vara inom följande:

Chefsstöd, coachning/ utveckling av grupp och ledare
Förändringsarbete, värdegrund/kulturfrågor
Organisationsutveckling och förändring
Kompetensförsörjning
Medarbetarsamtal, medarbetarundersökningar
Upprätta personalprocesser, rutiner, mallar, policys
Stöd vid rekrytering
Arbetsrätt och förhandling, löner och förmåner
Arbetsmiljö och rehabilitering, hälsa och friskvård
Uppsägning, avveckling, karriärcoachning och omställning
Arbetspsykologiska tester

Profil
Skall krav:
Utbildning inom personal, arbetsliv, organisation, beteendevetenskap, ekonomi eller motsvarande praktisk arbetslivserfarenhet.
Några års erfarenhet av självständigt HR-arbete, antingen specialiserat ansvar inom några av ovan nämnda områden eller brett generalistansvar inom flera av ovanstående områden. Din erfarenhet och kompetens inom området är tillräckligt god för att du självständigt ska kunna driva och lösa alla ärenden och situationer inom ovan nämnda områden, då du har eget ansvar för att leverera kvalitativa tjänster gentemot kund.
Du har erfarenhet av att arbeta konsultativt gentemot olika intressenter, t.ex. i form av chefsstöd, antingen som extern konsult eller internt.
Flytande svenska i tal och skrift, då arbetet innebär mycket kundkontakter med svenska företag

Meriterande krav:
Erfarenhet av att arbeta i en konsultroll och förståelse för de förutsättningar som råder inom konsultföretag.
Erfarenhet från och/eller god förståelse för olika branscher.
Certifiering i något/några testverktyg för personlighetstester och förmågetester.
Erfarenhet som HR-chef eller ledande befattning kan vara en lämplig bakgrund för våra interims uppdrag.
Erfarenhet av arbete med ledar- och grupputveckling.
Erfarenhet av ny- och/eller merförsäljning och att skapa långsiktiga kundrelationer.
Har du ett stort kontaktnät som du kan använda dig av för att dra in nya affärer till oss är det en stor fördel.
B-Körkort

Dina personliga egenskaper
Du har ett starkt eget driv att ta tag i och genomföra prioriterade arbetsuppgifter.
Du har ett starkt fokus på att uppnå verksamhetens mål, leverera resultat och har god förståelse för affärer.
Du har en god nätverkande förmåga, är duktig på att bygga upp långsiktiga kundrelationer och ser alltid möjligheter till merförsäljning.
Du har ett förtroendeingivande och professionellt bemötande och har en god förmåga att förstå kundens behov.
Du har ett kreativt sinne och ser nya möjligheter, vilket gör det möjligt för dig att hitta lösningar även i svåra situationer, samt att starta upp och driva igenom både förbättringar och helt nya projekt.

Om företaget
Potential strävar efter att vara Sveriges bästa partner gällande konsultativ rådgivning inom Human Resources och uthyrning av HR-konsulter. Vi ska vara den självklara HR-partnern för organisationer som vill nå sin fulla potential. Vårt mål är att med professionella HR-konsulter och personlig kontakt vara en nära och långsiktig samarbetspartner som levererar affärsnytta till våra kunder. Potential HR är ett dotterbolag till Framtiden AB.

Vill du veta mer om Potential HR? Gå gärna in på vår hemsida www.potentialhr.se

Anställningsvillkor
Anställningsformer:
Deltid/Heltid, Projekt, Underkonsultuppdrag

Start:
Enligt överenskommelse

Lönesättning:
Individuell lönesättning enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-02
Ange följande referens när du ansöker: 3766
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabet Rundström 073-8303892

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1813470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: