HR-konsult till stadsledningskontoret

Administrativa avdelningen, Staben / Administratörsjobb / Stockholm
2017-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult till stadsledningskontoret" (publicerad 2017-02-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Administrativa avdelningen, Staben i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ska styra och stötta stadens övriga verksamheter och för egen del genomföra beslut utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige fastställt. Vi är ca 290 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.



Arbetsplatsbeskrivning
Administrativa avdelningen har ett brett ansvarsområde som innefattar bland annat ansvar för stadsledningskontorets budget- och verksamhetsarbete och HR-stöd, genomföra guidade visningar, administrera uthyrningen av Blå Hallen och Gyllene Salen samt borgerliga vigslar.

Vi ansvarar även för att medarbetarna på kontoret har förutsättningar att göra ett gott arbete i säkra lokaler. Avdelningen består av 28 medarbetare fördelade på tre enheter. Befattningen som HR-konsult är placerad på staben där vi är 8 medarbetare.

Publiceringsdatum
2017-01-04

Dina arbetsuppgifter
Som HR-konsult arbetar du som konsultativt stöd till chefer och medarbetare inom arbetsrätt, arbetsmiljö- och hälsa, rehabilitering, rekrytering, jämställdhet och mångfald samt lönefrågor, både på operativ och strategisk nivå.
Du kommer planera och genomföra informations- och utbildningsinsatser för förvaltningens chefer och medarbetare samt medverka vid fackliga förhandlingar. Vissa personaladministrativa uppgifter ingår också.
Du kommer också arbeta med den årliga löneöversynen, och med att ta fram riktlinjer och rutiner inom personalområdet.

Kvalifikationer
Du har:

• Högskoleexamen från personalvetarprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som prövas likvärdig
• Minst 2 års erfarenhet av kvalificerat och konsultativt personalarbete.
• Kunskap om stadens personalsystem, både löne- och förhandlingssystem samt befintliga rapportsystem
• Erfarenhet av arbete med personalfrågor inom en politisk styrd organisation
• Goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Som person är du drivande och resultatorienterad och är intresserad av utvecklings- och kvalitetsarbete. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du har ett strukturerat arbetsätt och van vid att arbeta självständigt. För att trivas i rollen och på vår förvaltning är det viktigt att du är flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper för detta vikariat.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse (mars 2017) Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2955
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne-Marie Tingeborn, administrativ chef 08-50829682

Företag
Administrativa avdelningen, Staben

Adress
Administrativa avdelningen, Staben
Ragnar östbergs plan 1
11221 Stockholm

Kontorsadress
Ragnar östbergs plan 1

Jobbnummer
3245230

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Administrativa avdelningen, Staben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Administrativa avdelningen, Staben: