HR-konsult till Södermalm stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.

Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna. Förvaltningens omsättning uppgår till drygt 2 miljarder kronor per år.

Förvaltningens HR-enhet består av en samordnare, tre HR-konsulter, en hälsostrateg och en lönekoordinator. Enheten är en del av den administrativa avdelningen som leds av en administrativ chef.

Nu vill vi utveckla förvaltningens kompetensförsörjning och söker därför en engagerad HR-konsult som kan leda det arbetet.

Publiceringsdatum
2017-03-27

Dina arbetsuppgifter
Som HR-konsult arbetar du som ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare på både operativ och strategisk nivå. Arbetet sker i nära samarbete med huvudsakligen chefer i förvaltningens olika verksamheter.

Utöver att vara ett verksamhetsnära operativt stöd till chefer kommer du att ansvara för att utveckla förvaltningens kompetensförsörjning. Det innefattar bland annat att hålla ihop introduktion av nya medarbetare, utveckla rekryteringen så att fler vill söka jobb hos oss, stötta verksamheterna i att utveckla samarbetet med högskolor och fackförvaltningar så att förvaltningen kan erbjuda goda praktik- och traineeplatser. Du kommer även att leda arbetet med förvaltningens långsiktiga kompetensplanering. Vi anser att ökad mångfald och jämställdhet är ett av målen för kompetensförsörjningen så även dessa frågor ingår i ditt uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Högskoleutbildning från personalvetarprogrammet eller motsvarande
- Flerårig erfarenhet av att arbeta i en bred HR-roll med ett stort eget ansvar
- Goda kunskaper i arbetsrätt och rehabilitering
- Stort intresse av kompetensförsörjning och mångfaldsarbete
- Mycket god kommunikationsförmåga
- IT-vana

Meriterande:

- Erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning
- Erfarenhet av arbete med mångfald/jämställdhet inom HR-området
- Erfarenhet av arbete i mångkulturell verksamhet/miljö

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:

Du är självgående med förmåga att självständigt strukturera och driva ditt arbete framåt. Du tänker strategiskt och brett. Du gillar att uppnå mål och resultat och vilket märks när du planerar, prioriterar och agerar. Du är relationsskapande och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du samarbetar på ett lyhört sätt och du är kreativ och kommer ofta med nya idéer i arbetsrelaterade frågor.

Vi erbjuder dig

God arbetsmiljö - Förvaltningen tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid.

Goda friskvårdsmöjligheter - Förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Centralt belägen arbetsplats på Medborgarplatsen, Södermalm.

Ett utvecklande arbete där du får förmånen att arbeta med HR-frågor för samhällsnära verksamheter inom t ex förskola, äldreomsorg, socialtjänst och stadsmiljö.

Stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor.

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1483
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin, HR-konsult 08 50811728
Ylva Navér, administrativ chef 08 50812060

Företag
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
3397865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen: