HR-konsult till Salems kommun

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

HR-enheten ligger organiserat under Kommunstyrelseförvaltningen och består av HR-konsulter, löneadministratörer, receptionister och överförmyndarhandläggare. Totalt är det 9 medarbetare.



Publiceringsdatum
2017-04-12

Dina arbetsuppgifter
Som HR-konsult i Salems kommun arbetar du med personalarbete i ett brett perspektiv. I din roll som HR-konsult är din främsta uppgift att ge stöd och service till kommunens alla chefer i olika frågor som ingår i det personalrelaterade området. Det omfattar det mesta från rehabilitering, avtalstolkning/arbetsrättslig rådgivning, arbetsmiljöfrågor, introduktion av nya chefer, kompetensbaserad rekrytering samt arbetsrättsliga ärenden av olika karaktär. I uppdraget ingår också att anordna utbildningar och själv utbilda kommunens chefer, som t ex användarutbildningar i olika personaladministrativa system, kollektivavtal etc.



Kvalifikationer
Du ska ha personalvetarexamen eller motsvarande med beteendevetenskap, arbetsrätt och ekonomi.

Självklart är det en stor fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med HR, eller som handläggare på t ex försäkringskassa eller arbetsförmedling. Det viktiga är att du är intresserad, engagerad och nyfiken.
Du förväntas vara en van IT-användare som har lätt att ta till dig kunskap om olika stödverktyg i HR-arbetet och i senare skede har lika lätt att föra dina kunskaper vidare till användare i verksamheten.

Du bör också vara en god skribent eftersom du bl a kommer att fungera som sekreterare och protokollförare i olika sammanhang.

Viktiga personliga förmågor är att vara serviceinriktad, lojal och uthållig. Du behöver också vara duktig på muntlig kommunikation och ha en mycket god förmåga att samverka med andra.



Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning

Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 2017-05-01

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Beijer, Personalchef margareta.beijer@salem.se 070-623 29 29

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Rönninge
14480 Rönninge

Kontorsadress
Rönninge

Jobbnummer
3437214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: